• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

parameters in Macro uit cel in sheet halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieterbr

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2021
Heb macros met daarin gegevens:
Range("E3").Select
Cells.Replace What:="2020", Replacement:="2022", LookAt:=xlPart, _
SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, _
ReplaceFormat:=False
Range("G3").Select
Cells.Replace What:="2021", Replacement:="2024", LookAt:=xlPart, _
SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, _
ReplaceFormat:=False
Range("F5").Select
VRAAG: is het mogelijk dat de waardes tussen de aanhalingstekens 2020, 2022 ect niet vast in de macro staan maar dat die uit een cel uit de sheet gehaald worden bv "Blad1!A1" en dat in A1 dan de waarde 2020 staat zodat ik niet elk jaar de waardes IN de macro moet veranderen maar allen een paar cellen in de sheet

In plaats van "2020" kan je gewoon een cel waar dat staat opgeven met Sheets("Blad1").Range("A1").Value of welke cel dan ook.

misschien naast de gestelde vraag, maar als je er zo meerdere doet, 20 naar 22 vertalen, 21 naar 24, etc, dan moet je maken dat 1 en ander niet in elkaar vaarwater terecht komt.
Je zou bijvoorbeeld kunnen kiezen om van hoog naar laag te vertalen, want het zou kunnen voorkomen dat je een eerder vervangen waarde nog een keer onbedoeld vervangt.

misschien naast de gestelde vraag, maar als je er zo meerdere doet, 20 naar 22 vertalen, 21 naar 24, etc, dan moet je maken dat 1 en ander niet in elkaar vaarwater terecht komt.
Je zou bijvoorbeeld kunnen kiezen om van hoog naar laag te vertalen, want het zou kunnen voorkomen dat je een eerder vervangen waarde nog een keer onbedoeld vervangt.
Terechte opmerking , maar hiervan ben ik mij bewust, bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan