parameters

Status
Niet open voor verdere reacties.

W Bloemendal

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Ik heb gegevens samen gevoegd met de volgende regel

;IIf(IsNull([Aanhef]);IIf(IsNull([voornaam]);[];[Voornaam] & " ") ;[Aanhef] & " " & [Voornaam] & " ")hier na komt nog meer maar ik heb het nu wat ingekort.

als voornaam is leeg dan moet er niets komen en anders voornaam en spatie.

Maar sinds ik dit heb krijg ik steeds de melding parameter opgeven als ik een lijst of formulier wil openen. hoe kan ik dit oplossen

Wim

Je voegt een parameter in (zonder omschrijving overigens) voor als voornaam leeg is; dus dat klopt wel. Maar het kan een stuk simpeler, zonder IIF:

Code:
[Aanhef]+ " " & [Voornaam]

Dit is de hele code

adressering: IIf(IsNull([voorletters]);IIf(IsNull([Aanhef]);IIf(IsNull([voornaam]);[];[Voornaam] & " ");[Aanhef] & " " & [Voornaam] & " ");IIf(IsNull([Aanhef]);IIf(IsNull([voorletters]);[];[Voorletters] & " ");[Aanhef] & " " & [voorletters] & " ")) & IIf(IsNull([tussenvoegsel]);[achternaam];[tussenvoegsel] & " " & [achternaam])
en dit is bijvoorbeeld de uitkomst
De Heer W.A. v. Aerle

Dit heb ik er tussen gezet
IIf(IsNull([voornaam]);[];[Voornaam] & " ")
Voor als ik alleen een achternaam heb want anders komt er een spatie voor de achternaam te staan

Hoe kan ik het veranderen of wat moet ik doen dat er niet steeds naar de parameters gevraagd wordt

Laatst bewerkt:
Veel te ingewikkeld; je hebt nauwelijks geneste functies nodig.

Code:
Adressering: IIf([Aanhef] Is Null;"";[Aanhef] & " ") & IIf([voorletters] Is Null;IIf([voornaam] Is Null;"";[voornaam] & " ");[voorletters] & " ") & IIf([tussenvoegsel] Is Null;"";[tussenvoegsel] & " ") & [Achternaam]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan