Parameterwaarde opgeven access 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

MJ5758

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 sep 2014
Hallo,

Ik ben een beginnende Access 2007 gebruiker
Ben bezig met het opzetten van een onderhoudsprogramma voor machines.
In principe werkte het goed totdat ik per ongeluk een gebruikte tabel heb verwijderd, deze heb ik weer opnieuw aangemaakt.
Als ik het programma opstart en op het hoofdscherm op de formulier openen knop druk krijg ik een schermpje met de vraag Parameterwaarde opgeven "TblOnderhoudsregels.OnderhoudsregelsId"
Als ik dan enter druk of bijvoorbeeld 1 in vul werkt het weer.
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt

MJ5758

Je geeft te weinig informatie; ik vermoed dat de je de tabel TblOnderhoudsregels hebt verwijderd, en weer opnieuw hebt aangemaakt. Maar dat vertel je dus niet :). De parametervraag krijg je als een veld niet gevonden kan worden. Access maakt er dan een parameter van. Met de naam in dit geval van het ontbrekende veld. Ik zou de query opnieuw maken, en deze weggooien. Ergens in het 'achterhoofd' van Access zit de oorspronkelijke tabel nog, en de query probeert daar iets mee te doen. Dat de nieuwe tabel dezelfde naam heeft helpt dan niet. Je kunt de db eens compileren, en <comprimeren en herstellen>. Dat wil nog wel eens helpen. Maar meestal is het gevolg dat je de query (en soms zelfs ook een formulier) opnieuw moet maken.

Beste OctaFish,

Klopt inderdaad ik heb deze tabel TblOnderhoudsregels per ongeluk verwijderd en weer opnieuw aangemaakt en toe ontstond het probleem.
Ik zal je tips eens uitproberen alvast bedankt.

Mvg, MJ5758

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan