Parameterwaarde opgeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helpmeplz

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2008
Hoi allemaal,

Nog een vraagje. Ik wil in een query een som van een aantal zetten zonder dat ik de melding krijg 'parameterwaarde opgeven'. De berekening gaat in princiepe prima en ik krijg precies wat ik wil zien. Echter door die melding kan ik niet exporteren naar XL waar ik mijn draaitabellen heb staan.

Kan ik iets doen waardoor ik deze melding niet krijg en gewoon kan exporteren en koppelen?

Alvast bedankt!

Hoi allemaal,

Nog een vraagje. Ik wil in een query een som van een aantal zetten zonder dat ik de melding krijg 'parameterwaarde opgeven'. De berekening gaat in princiepe prima en ik krijg precies wat ik wil zien. Echter door die melding kan ik niet exporteren naar XL waar ik mijn draaitabellen heb staan.

Kan ik iets doen waardoor ik deze melding niet krijg en gewoon kan exporteren en koppelen?

Alvast bedankt!

Het enige wat je nu kan doen is even een voorbeeld bestand sturen.
Dan kunnen er even naar kijken

Wim

Parameter opgeven

Bedankt voor de reactie,

Dit is het programma (exclusief formulieren en gegevens). Het idee is dus dat alle gegevens per dag per soort invoer per medewerker opgesomt worden. Vervolgens de som * de normtijd zodat er een dagtotaal uitkomt. Dit dagtotaal afgezet tegen de ureninvoer vormt vervolgens de productiviteit.

Zoals je ziet wanneer je voor bijvoorbeeld vandaag uren en een paar processen invoerd (en natuurlijk jezelf als medewerker) rekent het programma zoals het zou moeten. Alleen krijg je dus die parameter melding.

In ieder geval vast bedankt voor de moeite!

Bijlagen

Hellowz ,

Ik denk dat ik soortgelijk probleem heb gehad .
Je kan in acces onder extra==>opties==>bewerken/zoeken bij bevesitigen actiequery's uitvinken .

Of je kan voor je een macro uitvoert (dus eerste regel) onder actie "bericht instellen" kiezen met als voorwaarde nee .

op het einde van je macro (laatste regel) "bericht instellen" met voorwaarde ja .

Hoi Aldo,

Bedankt voor je reactie maar wanneer ik alleen de berichtgeving uitzet kan ik nog steeds niet exporteren naar XL. Dat heb ik misschien ook niet duidelijk aangegeven maar er moet een dynamische draaitabel in XL komen. Ik exporteer nu bijvoorbeeld de ingevoerde aantallen en uren met automatisch vernieuwen en dat wil ik ook met de productiviteit.

Een formulier kan ik wel exporteren maar dat is helaas niet voldoende. De bedoeling is dat XL dagelijks ververst en draaitabellen produceert. Dit kan alleen met de query gegevens.

hey ,

in u query productietotalen staat een veld met Productie uren: [Somvanaantal]*[Norm (in minuten)]/60

het gedeelte somvanaantal resulteert in de parameter vraag omdat dit veld niet bestaat !

Maak er Productie uren: [aantal]*[Norm (in minuten)]/60

hierdoor gaat hij in het ander veld aantal aan de hand van TOTAAL:==>Som de som uitrekenen en kan je deze uitkomst gebruiken in deze berekening.

hopelijk ben je hier mee geholpen .

Hey,

Ik kan eindelijk alles exporteren! Bedankt voor je hulp!

Groeten,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan