parameterwaarde voorprompten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chris Cools

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
Hallo,

Elke dag vul ik een tabel aan via een appendquery met de gegevens van de dag ervoor.

Om de datum te bepalen heb ik een expressie gemaakt die altijd de datum van de dag ervoor maakt, tenzij het zondag of maandag is, dan neemt hij twee of drie dagen ervoor.
zoals nu op 26 december zou hij dan 25 december nemen als datum van de dag ervoor, maar feestdagen wordt er niet gewerkt en dan zou het dus 24 december moeten zijn.

Nu kan ik natuurlijk altijd in de tabel de datum aanpassen, maar binnenkort moet dit gebeuren door iemand die enkel een acces runtime heeft en dus geen toegang tot de tabellen.

Als ik via een paramater in de append query werk komt hij eerst vragen om een datum in te vullen ( Hij vraagt dit wel twee keer... iemand een idee hoe dat zou komen?). dus dit is dan een oplossing, maar liever zou ik dan hebben dat ik de datum van de dag ervoor kan voorprompten en dat deze (eventueel via een kalendertje) dan enkel moet veranderd worden op het moment dat er bvb feestdagen de gewone gang van zaken veranderen.

Iemand enig idee voor een oplossing voor mij n probleem?

thanx,

grtz,
chris

Chris,

Als je uiteindelijke oplossing een runtime versie is kan je ook een formulier maken waar de feestdagen worden opgegeven en opgeslagen in een tabel.
Dan heb je de data en kun je rekenen.

Misschien dat dat de makkelijkste oplossing is.

Ik denk dat er zeker ook op ons forum oplossingen zijn om feestdagen te berekenen.
Daar kan je dan ook gebruik van maken en ben je helemaal onafhankelijk van iedere medewerker.

Succes
Wim

Hey Wim,

Dus ik maak gewoon een tabel met de feestdagen van het komende jaar.

Nu heb ik een iif-expressie die bepaald of het dag -1 , -2 of -3 is aan de hand van de waarde van de weekdag.
Moet ik dan als eerste IIf-functie zeggen dat als de datum voorkomt in de tabel, dat er dan 1-tje verder moet teruggeteld worden?
bvb: iif ( date () =[tblFeestdagen]![feestdag] ; dag () -1; (hier komt dan het vervolg van de expressie))

Weet jij ook hoe ik in een vak waar een datum moet ingevuld worden hoe je daar zo'n keuzekalendertje in krijgt? en lukt dit in een oudere acces versie?

thanx,

chris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan