parkingregistratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikselle

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2009
Ik wou graag bijhouden wie wanneer op onze parking binnenrijdt. Daartoe wou ik noteren:
a) de nummerplaat van het voertuig
b) de datum
c) de tijd
d) identificatie van de bestuurder
Punt d zou enkel ingevuld worden als na invoer van a) geen corresponderende gegevens gevonden werden (deze worden afgetoetst aan een moedertabel).
Kan er iemand mij hierbij helpen of nog beter heeft er soms iemand vroeger iets dergelijks gemaakt. Je moet immers niet steeds opnieuw het warm water uitvinden.
Alle tips zijn welkom.
Alvast bedankt

Wat staan er voor een gegevens in de moedertabel?

Dag Charles,

Eerst heb ik een tabel met nrplaten (ieder personeelslid mag immers tot 4 nrplaten opgeven). Deze bestaat uit:
a) nrplaat (tekst ;10)
b) idnr (long integer; is gelinkt met uiteindeleijke moedertabel)
c) twijfel(boolean; is normaal true wordt enkel false als men niet zeker is over de ingegeven nrplaat)

Dan is er de moedertabel bestaande uit :
a) idnr (autonummering)
b) naam (tekst; 25)
c)vnaam (tskst; 25)
d) foto (hier ben ik nog niet uit oléobject of tekst met verwijzing)
e) dienst
f) graad
g) badgenr
h) opmerking

Dan komt er nog een tabel bij neem ik aan voor de feitelijke parkeerregistratie.

Met daarin dan:
1. een ID-veld (autonummering)
2. nrplaat (tekst ;10) ,verwijzing naar tabel Nummerplaten
3. datum_in (datum/tijd) , standaardwaarde: Now()
3. datum_uit (datum/tijd) , geen standaardwaarde
4. IDnr (lange integer), verwijzing naar tabel Medewerkers
4. opmerking (memo)

Via een formulier kun je dan nieuwe records toevoegen, waarbij je bijvoorbeeld bij de Eigenschappen van het formulier de optie Gegevensinvoer op <Ja> zet, en m.b.v. een eventueel tweede formulier kun je dan auto's die uitrijden weer afboeken.

Ik zou de tabel NmrPlaten nog uitbreiden met een Ja/Nee veld Aanwezig en via het toevoegformulier ook de status Aanwezig op Ja zetten; bij uitrijden wordt de status dan op <Nee> gezet. Hiermee zie je in één oogopslag of een auto geparkeerd is of niet.

Michel

Bedankt voor je tips Michel. Er moet inderdaad nog een tabel gecreeerd worden voor de feitelijke parkeerregistratie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan