Parrit3100 schakelt mijn auto stuurbekrachtiging uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

albertp

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2010
Wie weet hoe het komt dat zodra er met de parrit3100 wordt gebelt, de stuurbekrachtiging in de fout gaat??
Zodra de verbinding is verbroken, komt na enige seconden de stuurbekrachtiging weer terug.
Ook tijdens de communicatie tussen de telefoon en de parrit door bv voice te bellen doet hij dit.
Gelijktijdig valt ook de toerenteller weg.
Zodra ie in stand-by stand terug komt, werkt ook de toerenteller weer normaal.

Gr Albert

Laatst bewerkt:
?? raar

Je hebt de parrot gewoon met standaard stekkers verbonden tussen de iso stekkers van de auto en de radio??

Heel dit schema ligt los van de stuurbekrachtiging ect.
Het enige wat door de iso stekkers gaat zijn de speaker draden, continue +, spanning van contact en de massa.

Dit lijkt me niet echt een parrot probleem zelf, maar wijst meer richting auto.

Is er ooit met de bedrading geknoeit of zijn de iso stekkers er naderhand opgezet?

Hij is inderdaad met de Iso stekker aangesloten.
Door de vele electronica in de auto vermoed ik dat op het moment van zenden/ontvangen, er een sterk signaal uitgezonden wordt.
Uit de aut. versnellingsbak wordt een puls naar de snelheidsmeter gestuurt, die de snelheidsmeter laat werken.
Op het moment van het zenden van de parrit wordt vermoedelijk dit deze puls verstoort, en slaat de snelheidsmeter op nul.

Omdat de stuurbekrachtiging van het type "snelheids afhankelijke" is, wordt er naar de computer gemeld dat er GEEN snelheid is, en vervolgens wordt er dus een storing gemeld en vervolgens wordt de bekrachtiging erdoor beeindigd.

Zodra de parrit niet meer "zendt", komt de puls weer op zijn plaats en geeft hij weer een juiste snelheid aan, en daarna verdwijnt het alarm van de stuurbekrachtiging.
Totdat er weer gebeld wordt.... en alles van vooraf aan begint.

Dit is oproepbaar, dus.....zou hier het problemen in gezocht moeten worden.

M.i. toch een gevaarlijke situatie......nu alleen nog een oplossing:o:o:o:o:o:o

Gr Albert

Maar een parrot zelf zend niet, Je telefoon zend.
Het enige wat de parrot heeft is een standaard bluetooth verbinding.

Heb je dit probleem ook als je met bv 2 telefoontjes een bluetooth connectie legt??
Het lijkt me namelijk stug dat een bluetooth connectie voor problemen kan zorgen.

De kabels van de parrot hebben ook een losse "mute" kabel. (staat gelabelt) ligt deze nergens los tegen aan?
Want als je belt / of je tel connect met je parrot stuurt hij hier ook een 12V signaal doorheen.

ps wat voor auto heb je

Mijn auto is een Renault Safrane 3.0 V6-24V RTX uit 2000.

Het overige zal ik de komende dagen nog uittesten.

Gr Albert

Vandaag even wat testen gedaan...
Als ik de Bl.T. op de Samsung uitschakel, kan ik normaal bellen zonder uitval.
Als ik de Bl.T. aanzet op de telefoon, dat ziet de parrit hem, en zodra ik bel treedt de storing op.

Dus zodra ie via Bl.T belt wel storing, zonder Bl.T niet.
Duidelijk is dus dat de connect via Bl.T. met de parrit de schuldige is.

De reden is nog steeds onduidelijk.:evil::evil::evil:

Gr Albert

Even de radio naar voren schuiven en de kabels controleren.
Met name de mute kabel, kijken of dat deze nergens bloot tegen aan ligt.
Het moet haast wel ergens in de bekabeling zitten.

Heel het radio circuit staat los van de stuurbekrachtiging ect.

Iik weet niet of je je parrot al netjes weggewerkt hebt, anders even alles aansluiten los hangen aan de kabels.
Zodat heel de parrot / radio in de auto hangt ipv "weggewerkt" tussen de electronica.

Ik heb zojuist Parrot Paris France gebeld (Engels sprekend) en doorverbonden met de techn. dienst.

Zoals jij al opmerkte zou het iets met de mute kabel te maken kunnen hebben.
De gele mute kabel zou op de verkeerde aansluiting zitten.
Hij zou op de aansluiting nummer 3 (????) geplaatst moeten zijn.

Vanmiddag even de boel open gooien en kijken wat er gebeurt zonder mute aansluiting, en daarna op de aansluiting 3 (????) plaatsen....

Zodra dit resultaat bekend is, meld ik het....

Gr Albert

De parrot heeft 2 mute kabels. 1tje is al verwerkt in de het schema van parrot zelf / connectoren. En de parrot heeft ook een externe mute.

Opzich heb je de externe mutekabel niet nodig als de parrot gewoon via de stekkers is aangesloten.
De losse mute kabel is bv voor alsje versterkers in je auto hebt. Deze staan buiten de parrot schema (meestal tulpstekkers)
Dus als je geen losse versterkers hebt, kun je deze mutekabel even isoleren met bv isolatie tape. Deze kabel is gekenmerkt met een sticker met mute en als ik me niet vergis was deze kabel blauw.

Voor de mute verwerkt in de connectoren, zou je even het schema van je radio naast die van de parrot moeten leggen. Kijken of daar de mute ook goed is.

Probleem opgelost :D:D:D:D:D:D:D:D

Het was idd de 2e mute aansluiting die ook gebruikt was.
Aansluiting los,......even testen....geen storing meer !!!!!!!!
Mukkel,.... jij had het bij het rechte eind, hartstikke bedankt voor het meedenken .....

Gr AlbertP

Laatst bewerkt:
TOP :thumb:

Kun je tenminste veilig handsfree bellen :)
Veel plezier ermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan