Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE in /home/vhosts/scouting-angela.nl/p

Status
Niet open voor verdere reacties.

gonzo31

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE

Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE in /blablabla.php on line 9

Deze fout loopt echt als een rode draad door mijn php scripts heen. Nadat ik de ; achter het selecteren van een mysql query had weggehaald leek de boel te werken, maar nu dit weer. Wat gaat er fout?

PHP:
<?php
//connect to mysql database. 
$conn = mysql_connect('localhost','username','password'); 

//Imeeladressen van leden die automeel willen ontvangen. ============================================================== 
$imeel_result = mysql_query("SELECT imeel_adres FROM phpSP_users WHERE auto_imeel = \"J\" ORDER BY imeel_adres ASC");

//Indien de sqlcode gelijk is aan nul afdrukken die hap, anders natuurlijk niet (wellicht niets meer in het verschiet??). 
$imeel_row= array(); 
$imeel_count = 0; 

while ($imeel_r = mysql_fetch_array($imeel_result)) {  
$imeel_row[$imeel_count] = $imeel_r;  
$imeel_count++; 
}

for ($imeel_i=0; $imeel_i < $imeel_count; $imeel_i++) { 
$imeel_data = array(); 
$imeel_data = $imeel_row["$imeel_i"]; 
if (empty($imeel_adressen)) {
$imeel_adressen = $imeel_data["0"];
} else {
$imeel_adressen = $imeel_adressen . ", " . $imeel_data["0"];
}
}

//Imeeladressen van de bestuursleden motor- en zweefvliegen. ============================================================== 
$imeel_result_mz = mysql_query("SELECT imeel_adres FROM phpSP_users WHERE userlevel = \"20\" ORDER BY imeel_adres ASC");

//Indien de sqlcode gelijk is aan nul afdrukken die hap, anders natuurlijk niet (wellicht niets meer in het verschiet??). 
$imeel_row_mz= array(); 
$imeel_count_mz = 0; 

while ($imeel_r_mz = mysql_fetch_array($imeel_result_mz)) {  
$imeel_row_mz[$imeel_count_mz] = $imeel_r_mz;  
$imeel_count_mz++; 
}

for ($imeel_i_mz=0; $imeel_i_mz < $imeel_count_mz; $imeel_i_mz++) { 
$imeel_data_mz = array(); 
$imeel_data_mz = $imeel_row_mz["$imeel_i_mz"]; 
if (empty($imeel_adressen_mz)) {
$imeel_adressen_mz = $imeel_data_mz["0"];
} else {
$imeel_adressen_mz = $imeel_adressen_mz . ", " . $imeel_data_mz["0"];
}
}

//Imeeladres van de webmaster. ============================================================== 
$imeel_result_webmas = mysql_query("SELECT imeel_adres FROM phpSP_users WHERE user LIKE \"webmas%\" ORDER BY imeel_adres ASC");

$imeel_row_webmas= array(); 
$imeel_count_webmas = 0; 

while ($imeel_r_webmas = mysql_fetch_array($imeel_result_webmas)) {  
$imeel_row_webmas[$imeel_count_webmas] = $imeel_r_webmas;  
$imeel_count_webmas++; 
}

for ($imeel_i_webmas=0; $imeel_i_webmas < $imeel_count_webmas; $imeel_i_webmas++) { 
   $imeel_data_webmas = array(); 
   $imeel_data_webmas = $imeel_row_webmas["$imeel_i_webmas"]; 
   if (empty($imeel_adressen_webmas)) {
      $imeel_adressen_webmas = $imeel_data_webmas["0"];
   } else {
      $imeel_adressen_webmas = $imeel_adressen_webmas . ", " . $imeel_data_webmas["0"];
   }
}

?>

het script heb ik gekopied met toestemming, alleen kan diegene nu niet bereiken om te vragen wat er goed/fout gaat. Het orgineel bevatte overigens wel de ; achter het selecteren van de msql_query.

Alvast bedankt!

Edit--> nu wel met ; op verzoek van 2de post

Laatst bewerkt door een moderator:
Die ; moet er ook zeker staan. De fout die hij nu geeft is dat hij geen variabele verwacht, maar die staat er, vanwege het ontbreken van de ; dus wel. Wat voor fout geeft hij dan als je die ; wel achter de mysql_query(...) aanroep zet?

Met die ; er achter geeft hij de volgende foutmeldingen:

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /*/bepaal_imeeladressen.php on line 12

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /*/bepaal_imeeladressen.php on line 34

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /*/bepaal_imeeladressen.php on line 55

Waar het * uiteraard staat voor een rits text waar het bestand zich bevind.

Overigens had ik het feit van die ; van deze site.

Beschrijving
resource mysql_query ( string query [, resource link_identifier] )

mysql_query() stuurt een query naar de huidige actieve database op de server die wordt geassocieerd met de gegeven link identifier. Als link_identifier niet wordt gegeven, wordt de laatst geopende link aangenomen. Als er geen link open is, probeert de functie een link te maken alsof mysql_connect() wordt aangeroepen zonder argumenten, en die te gebruiken.

Opmerking: De query string moet niet eindigen met een puntkomma.

Doe na je mysql_query(..) eens dit: or die(mysql_error());
waarschijnlijk gaat er iets fout bij het uitvoeren van je query :)

Overigens heb ik in je 1e post even de PHP-tags er omheen gezet :thumb:

Weet je zeker dat het tabel `phpSP_users` bestaat?

En dat velden 'auto_imeel' en 'imeel_adres' bestaan ?

En het is "email" niet "imeel":D :p

Ja haha, die velden bestaan echt. En de database is gevuld met 2 users. Met het stukje "or die(mysql_error();" komt de volgende foutmelding

You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '-angela-nl_2511.phpSP_users WHERE auto_imeel = "J" ORDER BY ime

In de phpadmin staat het volgende bij "Draai SQL query/queries op database ...enz" staat in het vakje daaronder:
SELECT * FROM `phpSP_users` WHERE 1

Overigens is het zo dat als ik met dezelfde code in phpmyadmin de query wil draaien, dan komt daar de volgende melding van:

ERROR: Quote niet afgesloten @ 56
STR: "
SQL: SELECT imeel_adres FROM phpSP_users WHERE auto_imeel = \"J\" ORDER BY imeel_adres ASC

De SQL-query is:

SELECT imeel_adres FROM phpSP_users WHERE auto_imeel = \"J\" ORDER BY imeel_adres ASC

Ik snap alleen NIET waar die " dan moeten. Of moeten die \ weg bij \"J\" ?

EDIT: ik denk dat mijn laatste zin de oplossing is! Zal vanavond kijken of dit ook dé oplossing is, maar op phpmyadmin werkte de boel al! Moet nu helaas weg...

EDIT2: nee, dan zegt ie weer Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /*/bepaal_imeeladressen.php on line 6

Laatst bewerkt:
Ow dat zag ik geen eens :P.

In dat geval moet het zo zijn:

PHP:
$imeel_result = mysql_query("SELECT `imeel_adres`
FROM `phpSP_users`
WHERE `auto_imeel` = 'J'
ORDER BY `imeel_adres` ASC");

En natuurlijk ook bij die andere..

Ik denk dat ik het maar op moet geven. Zo ongeveer alle combinaties wel gebruikt. Ik ben geeindigd met:

PHP:
//Imeeladressen van leden die automeel willen ontvangen. ====================== 
$imeel_result = mysql_query("SELECT 'imeel_adres' 
FROM phpSP_users 
WHERE 'auto_imeel' = 'J' 
ORDER BY 'imeel_adres' ASC") or die(mysql_error());

Dan is de fout: no database selected.

Zet ik ook phpSP_users tussen ' dan krijg ik weer de SQL syntax foutmelding.

Laatst bewerkt:
Je mysql_query() is nu goed. Je moet alleen nog na:

PHP:
$conn = mysql_connect('localhost','username','password');

PHP:
 mysql_select_db("database") or die(mysql_error());

zetten. Waarbij database je database is.

Ontzettend bedankt! Nou doet dit voorbeeld het!!!:) :D Ik ga snel aan de gang met de rest van de pagina's :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan