Part. magic crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

lampje2

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2006
Hallo,

tijdens de resizing van partities heeft de comp./Part. magic zich opgehangen; uitgevallen tijdens verplaatsen van data.

Nu ben ik de ruimte op de kleiner gemaakte partitie WEL kwijt, maar heb ik ze op de groter gemaakte partitie NIET erbij... ben dus gewoon 10 Gig kwijt.

De scan van partitie magic geeft wel een foutmelding, maar kan niet herstellen. Hij verwijst naar utillities van het operating systeem... tja?!?

De schijfherstel van windows gaf wel een beschadigd bestand aan (wat ie kon herstellen), maar geeft geen melding over vrije ruimte.

Wat nu ???

Bij voorbaat dank.

Lampje(2)

Laatst bewerkt:
Hallo !

Geen opstartdiskette's van P.M. gemaakt voor je begon ?
Zo ja: opstarten van de eerste diskette, dan de tweede en P.M. herstelt de fout.

Zo niet: Ik heb vandaag begrepen dat Testdisk een mogelijkheid is: http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

Succes,

Harry.

Nope geen opstart/rescue disks

overigens ben ik wel al zover dat PM de complete schijf weer ziet... het "verdwenen" gedeelte wordt weergegeven als unallocated space.

Deze unallocated space laat zich niet mergen of deleten of wat dan ook. De enigste optie is formateren & dan heb ik een derde partitie.

Ook al geprobeerd om deze daarna te verwijderen of mergen. Hij accepteert de opdracht voor de reboot wel, maar na de reboot krijg ik de melding dat er crosslinks gevonden worden & stopt PM de wijziging.

P.S. Testdisk loopt niet... wanneer ik opstart komt er zo'n DOS achtig scherm naar voren waarop staat dat hij geen harde schijf kan vinden. nice try though (heb meerdere versies geprobeerd van je link).

Nog meer tips ???

paragon partition manager herstelt het ook niet (geeft dezelfde foutmelding als partition magic ... fout ivm crosslinks foutnummer 501)

gelukt !!!

Blijven proberen met Paragon partition manager & Partition table doctor did the trick

gewoon alle opties blijven proberen (tja de aanhouder wint of zo)

:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan