Partion Magic Ellende - red mijn c: schijf ?!

• Onderwerp starter Onderwerp starter nier
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nier

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 dec 2006
Met wat tijd in de Kerstvakantie wilde ik een primaire NTFS partitie van 120 GB met Partition Magic splitsen in 60/60. Reden was dat Windows 2000 (na 2 jaar trouwe arbeid) extreem traag werd en veelvuldig een blauw scherm opleverde. Systematisch blauw scherm na (onvolledige) Mcafee virusscan. CHKDSK en Partion Magic meldden geen schijfproblemen. Gedachte was de gevulde 50 GB te parkeren op de nieuwe partitie, c: te formatteren en Windows opnieuw te installeren. Kreeg bij deze operatie van Partion Magic een foutmelding (????????) en kon alleen nog maar op OK drukken. Opnieuw opstarten levert na het introductiescherm van Windows 2000 een Blue Screen op met ……….”Inacessible Boot device”.

Met Partition Magic opgestart van Windows PE CD-rom krijg ik bij Partiton info :
“no disk errors detected” en de volgende tabel :

Volume - errors-part type- status - size (MB) Partsect # start sector total sectors
C: 0 NTFS Pri/Boot 56556.9 0 0 63 115828587
0 ExtendedX Pri 60863.0 0 1 115828650 124278840
0 EPBR Log 10017.1 None --- 115828650 20515005

In de Paragon Partition Manager toont de partitie zich wel als een ongeformatteerde(!) C van 55.2 GB en en extended *: van 59.3 GB. Partities E: F: G: en H: van dezelfde harddisk staan nog wel correct en zijn ook nog volledig te bereiken. Ook een tweede harde schijf met diverse partities is intact.

Wie o wie redt mijn Kerstvakantie en mijn C: schijf met natuurlijk ook weer een onverantwoordelijk back-up beleid! Kan ik in dit geval b.v. veilig CHKDSK /F uitvoeren ???

Nier

Gebruik eens TestDisk, kan ook via BartsPE, als je hem op een bereikbare partitie zet.

Of kijk eens met PTedit, hoe de partities eruit zien, vaak maakt PM eerst de partitie in een eigen PQ partitie, maar de NTFS partitie moet het type 07 zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan