partionmacig????

Status
Niet open voor verdere reacties.

rinawou

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2001
Berichten
219
hallo
ik moet een partitie maken maar dan moet ik eerst in ntfs formateren hoe en wat werkt dat?
en waar kan ik eventueel partion macig vandaan halen. ik snap er helemaalnietsvan maar het gaat om een film die ik gedownload heb en die is groter dan 4.5 gieg.wie kan mij helpen bij voorbaat mijn dank
gr marina:eek:
 
Goed, eerst even je probleem duidelijk maken....

Je hebt een schijf met meerdere partitie's en nu heb je een film die te groot is en hiervoor wil je je partitie's samenvoegen ofzo ?

Weet je zeker dat het om 1 schijf gaat met meerdere partities ?

Wat bedoel je met eerst formateren in ntfs, na het aanmaken van een partitie kan je hem formateren als ntfs, maar niet voor het aanmaken van een partitie.

Partition magic kan je kopen bij de lokale computershop.

Denk er even goed aan dat alks je formatteerd al je data op die schijf verloren gaat.
Met partition magic heb je wat meer mogelijkheden, maar dan moeten we eerst weten wat exact het probleem is.
 
Partition magic

hoi nou hetzit zo, ikzit op newspro en daar ben ikde films van de bijbelaan het downloaden. alles ging goed tot de3de film . dezegaf met uitpakken aan dat hij te groot was. ik heb toen aan de poster gevraagt hoe of dat kon en hij gaf mij het volgende antwoord:

Dit heeft te maken met je harde schrijf. Deze is geformateerd in fat32 en fat32 kan geen grote bestanden aan. Abraham is ± 4.5 Gb. Het enige wat je kunt doen is een nieuwe partitie op de harde schrijf maken en deze partitie in NTFS formateren. gemakkelijk de partities op je harde schrijf beheren.:

nu heb ik 2 schijven in mij pc zitten 1tje van 40 gieg (C)
en 1tje van 80 gieg(D)
ikheb de films in de D schijf binnengehaald. daar ikmijn windowsgegevens niet kwijt wil heb ikinmiddels alles al gekopieerd naarde Cschijf.. maar hoe nu verder.
gr marina
 
Welke windows versie heb je als je bv windows 98 hebt dan is NTFS onmogelijk.

Verder vraag ik me dus af of de complete D: leeg is, of dat daar nog data staat ?
Indien deze schijf geheel leeg is en je windows 2000/xp gebruikt dan heb je dus geen partition magic nodig, dit omdat je dan gewoon kan formateren in NTFS.

Eerst weer even beantwoorden dan leg ik daarna uit welke actie je moet ondernemen.
 
partionmacic???????????

hoi
ik draai onder windowsME en schijf d staat in principe nu alleen nog rommel op die weg kan. maar ikdaht dat komt dan welmet formateren.
gr marina
 
En ook ME kun je niet formatteren naar NTFS
 
Dan heb je dus best wel een probleem, Windows ME ondersteund geen NTFS, je zou eventueel met veel moeite met thirdparty progjes een NTFS schijf kunnen lezen, maar dat schiet niet echt op.

Wat je zou kunnen doen is om iemand te vregen het bestand op een dvd te branden, alleen zinvol als je zelf ook een dvd-speler hebt tenminste

M@rio is ook weer wakker, lekker snel geantwoord joh !:thumb: :thumb: :D
 
partionmagic

duseigenlijkis de enige oplossing omtoch maar gewoon windows Xp erop te zetten. en jaik heb zowel een dvdbrander als een dvdspeler. maar goed hartstikke bedankt allemaal voor dehulp
gr marina
 
Windows 2000 en Xp ondersteunen NTFS, dus overstappen is een mogelijkheid. Zelf branden van de DVD gaat niet werken, je kunt m\hem immers niet uitpakken, je zou hem bv door iemand kunnen laten branden die wel NTFS heeft.
 
partion macig

ja,hoi
ik denk dat ik dan maar gewoon overstap op xp of 2000 want anderscblijf ikmaar afhankelijkvan een ander. mn probleemis dat ik maar niet kan wennen aan xp
maar nu zalikals ik wat verder wil wel moeten
bedankt nogmaals.
gr marina
 
partion macic.

ben ik natuurlijk ook af van de vraag "hulp op afstand he
"gr marina
 
partionmacig

hoi had nog even een vraagje. kan iknu all mijn gegevenszolang op de dschijf zetten en dan xp op de Cschijf instaleren
gr marina
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan