partite

Status
Niet open voor verdere reacties.

robocop

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2005
Ik heb een vraag:
Aangezien ik windows heel vaak zelf heb herinstalleerd.
Maar volgens mij telkens op verschillende partties.
Nou is mijn vraag;
Hoe kan ik hier achterkomen?
Hoe kan ik deze andere partities allemaal wissen?

Relatief simpel:
daar C: veelal de voor de hand liggende optie is om Windows op te installeren, zou het betekenen dat Windows vanaf C: opstart. Als dat zo is zou je gewoon vanuit Windows alle andere partities moeten kunnen formatteren.
Als er een foutmelding komt dat je (bijvoorbeeld) de I: partitie niet kan formatteren betekent dat de actieve Windows partitie niet geformatteerd kan worden en weet je dus dat I: je bootpartitie is. Formatteer in dat geval eerst de C: (evnetueel ook alle andere partities)

Vervolgens opstarten met de CD van XP en verwijder en / of formatteer dan eerst de I: partitie. Installeer daarna Windows netjes op C:

En daarnaast kun je na een normale opstart ook al in de verkenner zien welke schijf(partitie) actief is.

BTW: krijg je trouwens geen dualbootscherm aangeboden bij de opstart ?

Laatst bewerkt:
parttieti

Ik krijg wel een bootscherm op het scherm, maar dan moet ik wel voor windows start op del drukken en dan vraagt hij dus welke boot .
Maar wat bereft die partitie, is daar geen speciaal programma voor waar je dus kan zien welke partites windows zit? en dus kunt verwijderen.

Je kunt toch simpelweg na een opstart in de verkenner op de schijf(partities) kijken op welke schijf(partities) je nog meer Windowsmappen tegenkomt? Daar heb je toch geen programma voor nodig?

partitie

Een vraag:
wat bereft die opstart, moet men daar eerst de windows cd of gewoon de hardeschijf controleren op dubbele parttities?

partities

ik bedoel dus, dat windows op verschillende partities kan staan

Ik val geloof ik in herhaling.............

verwijder alle Windows m.u.v. de opstartpartitie (zoals ik eerder beschreef)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan