partitie aanmaken, hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sheera

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Berichten
62
Ik heb nu 1 partitie van 100 gb. Hier staat alles op. Nu wil ik een 2e partitie aanmaken waar ik dan mijn persoonlijke bestanden op wil gaan zetten (voor het geval ik windows opnieuw moet gaan installeren). Hoe doe ik dit? Alles is nu toegekend aan deze partitie. Hoe kan ik deze partitie verkleinen zodat ik ruimte krijg voor een nieuwe partitie. En als ik een 2e partitie heb is het dan mogelijk om dan gelijk al de bestanden die ik daar op wil hebben, daarna toe te kopieren o.i.d.

Groetjes Sheera
 
Normaal gezien is het de bedoeling dat je bij het installeren van windows je partie's aanmaakt. Bij de setup vraagt hij op welke schijf het besturingssysteem geïnstalleerd moet worden. Daar maak je een partie aan voor je besturingssysteem en van de rest van de ruimte maak je dan een partie voor backup's en andere bestanden. Dit zou de ideale manier geweest zijn.

Nu moet je dus met tooltjes gaan werken, maar dat werkt ook natuurlijk. Ik zou je aanraden om Partition Magic te downloaden (gewoon intypen in google en ja vindt wel een trial versie). Daarmee kan je nieuwe parties maken en de grootte van je huidige partie aanpassen

:thumb:
 
Partition Magic is leuk als je windows omzeep wil helpen.
zie hier alle klachten die op dit forum zijn.
neem liever Acronis Disk Director deze is better en makelijker te gebruiken.
 
Partition Magic is leuk als je windows omzeep wil helpen.
zie hier alle klachten die op dit forum zijn.
neem liever Acronis Disk Director deze is better en makelijker te gebruiken.

Ik werk al jaren met PM, en wanneer je weet hoe het programma werkt, zijn er zelden tot nooit problemen.
Wanneer er iets fout gaat, is dit meestal te verwijten aan het persoon zelf.
Mensen willen een extra partitie, downloaden vlug ergens PM, en gaan gelijk proberen een partitie aan te maken, zonder dat ze weten wat ze doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan