Partitie aanmaken in xp64

• Onderwerp starter Onderwerp starter Danz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Danz

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2003
Heeft er iemand enig idee met welk gratis progje ik misschien partitie's kan maken op een computer met een XP 64bit OS.

BvD,
Dan.

Bedankt voor je reactie,

Maar ik heb geen idee waar ik dat kan vinden.
Ik heb de engelse versie.

Mvg,

Dan

ok dat is dan in controle paneel Administrative Tools,
Computer Management,Disk Management.
daar kan je dus je schijf indelen.
mocht je al xp er op heben staan en alle ruimte is in gebruik lukt het niet,
met dit programma maar dan heb je dus pm nodig

Had de rest van de HD (180GB) nog niet geformateerd , ging iets fout met lezen :o

Heb het gevonden :thumb: maarre moet ik hem eerst formateren (alle 180GB) voordat ik partities kan maken??
Want het kan/gaat niet nu hij unformarted is. En de disk status is Healthy.

Mvg,

Dan.

leg er aan wat voor schijf het is
is het een slave dan kan je de bestanden even op c zeten als het past
is het een master dan kan je eerst de overgebleven ruimte in gebruik nemen en delen,
aan maken.en daarna formateren.

Dat in delen maken probeer ik op een geformateerde parttitie maar daar komt niet delen in voor als ik bv. rechtermuis druk.
Dus mijn vraag is waar vindt ik dus het knopje/tabje dat ik dus eenn partitie van 180GB kan delen.

En het betreft een Sata2 schijf van Maxtor 250GB 16mb cach.

Mvg,

Dan.

Een "kale" schijf moet je eerst indelen in partities, en dan kun je gelijk aangeven waarin deze geformateerd moeten worden, tevens kun je kiezen voor een logische partitie of een primaire partitie, waarvan je er max. 4 kunt aanmaken.

Ja sorry heel stom van mij om niet te zeggen dat het 1 schijf is met al een primary partitie XP 64 bit er op en nog 2 partities van 20 gb heb toen niet goed gelezen en de verkeerde knop gedrukt en ging hij door met het installeren van XP.
ik hield dus na de installatie een 180gb niet geformateerde partitie.

Dus toen kwam mijn vraag of er een progje was (gratis) waarmee ik dus 180gb schijf onder hande kan nemen (Pmagic8) werkt namelijk niet onder een 64bit OS.

Mvg,

Dan.

Een niet gepartitioneerde ruimte op een schijf die in gebruik is, kun je gewoon nog indelen.

Nou het is eindelijk allemaal gelukt, had het toch weer geprobeerd met PMagic8 maar dat was weer een drama aangezien hij niet 64bit compatible is.
Kreeg er zelfs nog een opstart error bij nl. xmnt2002 kan niet worden gevonden of zo iets, maar dat was makkelijk op te lossen :) heb me toen weer verdiept in het partitioneren met diskmanagment en toen lukte het .(na lezen van de help file)

Mvg,

Dan...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan