Partitie aanmaken voor back-up ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dreovic

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2004
Goedendag,

Ik heb een Compaq laptop met Vista, met nu twee partities.
D; is een recovery ( 10 gb.) en een C schijf (250 gb.)

Ik heb nu alle software en instellingen erop gezet zodat ik het wil hebben.
Nu wil ik een back-up maken voor het geval dat........:
Het back-upcentrum van Vista zegt nu: U kunt géén back-up maken op de bronschijf (c-schijf).
Een drietal vraagjes::o

• Hoe kan ik in deze bestaande situatie, een extra partitie aanmaken voor daar een back-up te plaatsen?
  • Met welke software en hoe?
  • Welke letter en grootte moet ik aanhouden?

Alvast bedankt voor de antwoorden :thumb:

Partities vergroten/verkleinen kan met het gratis http://www.partition-tool.com/

Als het je sec om een 1-malige backup gaat, maak de nieuwe partitie dan ietsje groter dan de op dit moment gebruikte ruimte op de C-schijf

Hou er echter wel rekening mee, dat dit toch een risico met zich meebrengt. Immers, de nieuwe partitie komt op de bestaande fysieke harddisk, dus gebeurt er iets met deze harddisk, dan ben je toch ook je backup kwijt. Je kunt dit alleen gebruiken bij een sotfwarematige beschadiging van je huidige installetie.

je bent er beter mee af om die backup ook werkelijk op een andere schijf te maken. Zoals MrMusic al zegt, een partitie blijft fysiek op dezelfde schijf. Als daar wat mee gebeurd, ben je gewoon alles kwijt.

Voor een paar tientjes koop je en externe schijf, daar ben je beter mee af. Kan je die ook gebruiken als backup voor bestanden als foto's, office-documenten, enz.

Zet je back-up op een externe schijf of dvd of cd of memory (usb) stick enz.
Blijf van die d: schijf af: dit is je recovery

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan