Partitie als actief gemarkeerd ongedaan maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarita

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2004
Goedenavond allemaal,

Ik heb zojuist per ongeluk mijn externe harde schijf als actief gemarkeerd. Het gevolg hiervan is dat ik de harde schijf niet meer terug kan vinden. Hoe krijg ik de schijf terug? Er staan zoveel dingen op.

Alvast bedankt!

Hi,
je geeft weinig info, bijv wat je bedoelt met actief gemaakt.

Misschien kun je met de installatie schijf een partitie weer heractiveren. Zorg dan wel dat je niet echt een nieuwe installatie gaat doen.

Mocht het op die manier niet lukken probeer het dan met een LIVE-install van UBUNTU of KUBUNTU. Neem dan wel de TRY-installatie die aangeboden worden als de CD gestart is. Werk dan verder met partitiebeheer uit de system settings of utilities.

Zorg ook dat in het BIOS je harde schijf als eerste bootschijf vermeld staat.

Ook zit ik te denken aan de installatie van een boot-manager

Maar, hoe je dit voor elkaar hebt gekregen....:shocked:

O oké, sorry.

Ik heb mijn externe harde schijf actief gemarkeerd. Dit heb ik gedaan in schijfbeheer. Ik wilde eigenlijk de stationsletter wijzigen, maar ik schoot uit met de muis en klikte dus per ongeluk op partitie als actief markeren.

Bedoel je met de installatie cd van Windows?

Verder snap ik niet wat je bedoelt. Is er niet iets simpelers? Kan ik gewoon niet ergens een vinkje uitzetten of iets dergelijks?

Het kan op zich geen kwaad, misschien moet je alleen in de bios even aangeven dat hij niet op de usb poort moet opstarten.
In DEZE link staat helemaal onderaan hoe je het kunt deactiveren.

grtjs jjw

Hoi,
wat je evt. kan doen is de boot.ini veranderen maar dat ligt eraan of je nu opstartproblemen hebt gekregen, dat zul je even moeten aangeven.
Als je pc niet meer opstart moet je dit artikel even lezen.
@jjw
wat in je link beschreven staat heeft betrekking op Vista

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties.

De pc werkt gewoon goed, geen enkel problemen mee.

Kan ik het dan zo laten? Als ik windows er opnieuw wil installeren, moet ik er dan wel rekening mee houden?

Ja, als het werkt zou ik het zo laten en bij een herinstallatie usb-sticks en externe schijven e.d. niet aansluiten voordat de windowsinstallatie klaar is. Daarna kun je de PC weer verder "optuigen"

Oke, dat is dan goed. Ik zal er op letten.

Bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan