Partitie & Autorun Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

patsneok

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2002
Wie o wie kan mij helpen..

Ik was bezig om autorunfiles te maken, maar er is iets fout gegaan. Wat weet ik niet exact, maar nu zit ik met het volgende..
In de verkenner zie ik nu bij de D:\ schijf (label BACK UP) een pictogram van een (ingepakte?) applicatie staan. Zie ook dit plaatje

probleem1.jpg

En als ik dubbelklik op de D:\ schijf dan komt de melding

probleem2.jpg
..

Dat is niet zoals ik het wil. Ik wil graag het pictogram corrigeren in het standaard pictogram zoals ook bij de andere schijven/partities. En ook wil ik die @#$%@ autorun eruit slopen. Maar ik weet niet hoe?

Wie kan mij helpen?

Met de rechter muisknop op de D: schijf klikken en openen kiezen ipv automatisch afspelen. dan kan je daar de autorun.inf die daar staat verwijderen.

Geplaatst door nteusink
Met de rechter muisknop op de D: schijf klikken en openen kiezen ipv automatisch afspelen. dan kan je daar de autorun.inf die daar staat verwijderen.

Inderdaad, met rechtermuisknop en dan openen, kom ik wel op de D: schijf.

Er staat geen autorun.inf op de D: schijf. :(
Voor wat het waard is, verborgen bestanden en mappen worden weergegeven.

Hmmm... misschien kan je via dos iets zien? Als er echt niets staat, probeer eens te rebooten en kijk of het dan weg is.

Start > Uitvoeren > type in CMD.EXE en druk op ok.

dan open je een dos venster:

C:\>D:

D:\>dir /a autorun.inf
De volumenaam van station D is NTFS
Het volumenummer is 109C-783F

Map van D:\

19-04-2003 15:14 6 autorun.inf
1 bestand(en) 6 bytes
0 map(pen) 1.376.904.192 bytes beschikbaar

D:\>del autorun.inf

D:\>

!! Opgelost !!

@nteusink :thumb:
Het is opgelost. In de dos modus zag ik ook geen autorun.inf staan. Maar na de reboot was alles weg en weer zoals het was voordat ik ging knutselen. :confused:
Ik ben nteusink erg dankbaar voor het helpen en meedenken. Ook krijgt ie een compliment voor de duidelijke en uitgebreide antwoorden :thumb:

[Edit: typefoutje verbeterd]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan