partitie beveiligen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stigter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
Hoi,
Ben de enige gebruiker van mijn pc, maar zit nogal wat op duistere sites en kazaa is ook favoriet.

Ik las laatst dat men via Kazaa ook in mappen kan die je niet "shared".
Nu heb ik een partitie waar o.a. prive (en dan bedoel ik ook echt prive) foto's staan en waar ik mijn backup van systeem heb staan.

Kan ik met progje aangeven dat ik zodra ik (of kwaadwillende) op deze partitie wil een wachtwoord in moet typen.
Ik heb al een beetje geneust hier op helpmij, maar heb geen netwerk, dus delen en beveilignen in xp kan niet want ik ben de enige user.

Oja, ik werk met nis2003 en kazaa lite. (tc active, spywarequard draaien ook op de achtergrond)

Beste Arie,

Zolang je niets "shared" ben je sowieso veilig. Juist die mensen die dus "delen" willen ze aanpakken. En ben er ook niet van overtuigd dat ze in andere mappen zouden kunnen kijken op je computer. Want dan zouden ze dit moeten doen met o.a. een trojanhorse en dat is strafbaar.

Maar ze pakken dus echt alleen mensen aan die alles laten staan in hun "shared" mapje en dus delen. Maar dat is toch ook logisch? Dat is hun grootste ramp... mensen die het verspreiden via internet.

Groetjes Lientje.com

Maak een NTFS partitie aan, maar geef deze geen driveletter. Map deze NTFS partitie aan een map op een andere NTFS partitie en beveilig deze map met een wachtwoord. Je kunt nl nog altijd toegang tot die NTFS partitie krijgen door 'em gewoon een driveletter te geven....

Je kan ook (een deel) van je harde schrijf beveiligen of zelfs onzichtbaar maken met het programma(tje) Folder Lock !

Bedankt Lientje voor je reaktie..
Denk niet dat je de vraag echter goed heb begrepen.
Ik wil ten alle tijde die partitie met een wachtwoord beveiligen!! (er zitten ook weleens vrienden achter pc en die hebben helemaal niets te zoeken op die partitie)

Not sharen is not done..
En ook schijnt het te kunnen dat wanneer mensen niet sharen je via kazaa je bestanden kunnen bekijken (of is dit broodje aap verhaal)

[edit]
al mijn schijven zijn op ntfs geformateerd........ onzichtbaar hoeft deze niet te zijn, alleen beveiligd met wachtwoord
progje folder lock? freeware?
[/edit]

Laatst bewerkt:
Ik gebruik het zelf niet maar ik denk inderdaad best te installeren op die partitie...

Oke, progje is redelijk wat ik wil,
Maar share ware........ hij begint nu al te zeuren dat ik moet registeren en betalen.. (15 x gebruiken!)

Is er ook een freeware progje die hetzelfde kan?

had ook even folder and file protector gedownload..
blij dat ik dat er weer af heb.. draai xp nu ruim 1 jaar maar nog nooit zovaak blauwe schermen gezien.........

Wellicht toch maar branden.. en dan hopen dat de cdroms niet in verkeerde handen vallen..

Kortom....een interessante en boeiende avond achter de rug.....

Geplaatst door lientje.com
Beste Arie,

Zolang je niets "shared" ben je sowieso veilig.

Groetjes Lientje.com

Beetje naief,vind je zelf ook niet!

Geplaatst door Raisa
Kortom....een interessante en boeiende avond achter de rug.....

Yep, wel wat geleerd.. maar blijft vreemd dat er alleen progjes zijn die een folder/file onzichtbaar maken.. Van mij mag de partitie/folder/file wel zichtbaar blijven, alleen hij mag niet zonder wachtwoord te bekijken/wijzigen of verwijderen zijn..

@Rob 73
Het is wellicht iets naief, maar wellicht kan je door deze optie wel voorkomen dat men iets van je computer ongewild kan downloaden.

Nog niemand heeft mij nu verteld of het een broodje aap verhaal is, of dat men werkelijk via kazaa op je computer kan komen (je geeft het tenslotte in je firewall toestemming om te dow- en uploaden..)

Er is maar één manier om echt te beveiligen. Door ervoor te zorgen dat het er niet is. Koop een portable harddrive (ca 150 euro) die je aansluit via usb2. Ook leuk voor backups en dergelijke.

En ja, ze maken verbinding met kazaa via die poort. Dat betekent dat kazaa een verbinding legt tussen jou en een andere gebruiker.

Zolang je je firewall aan hebt staan, niet langer online bent dan nodig, alle poorten dicht hebt gegooid nadat je ze niet meer nodig hebt (bijv. ander share progje gedeïnstalleerd, maar poort nog open..), geen illegale software en zo nog meer dingen die het onleefbaar maken voor de gemiddelde computeraar, dan ben je veilig. Alles kan! dus ook gehackt worden terwijl je dacht dat het veilig was.

Denk hier eens over na; standaard download de spyware van kazaa internet pagina's van adverteerders. Daar kunnen scripts in gezet worden. Goeie manier om een trojan te downloaden. En misschien weet iemand wel een manier om te doen alsof ze adverteerder zijn............

Veilige bestanden zijn bestanden die fysiek niet op je computer staan. De rest is fair game.

Geplaatst door klariop

Denk hier eens over na; standaard download de spyware van kazaa internet pagina's van adverteerders.

Veilige bestanden zijn bestanden die fysiek niet op je computer staan. De rest is fair game.

Sorry mijn fout, natuurlijk heb ik wel kazaa lite, adaware en spybot en laat deze ook regelmatig lopen.. Neem het risico dan wel..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan