Partitie bijna vol!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pablo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Pablo

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2000
Hoi,

Windows XP Pro SP2 / 20 GB / 4 partities / Op C-partitie staat Windows.

C-Schijf is nu bijna vol: nog 600MB vrije ruimte. Andere partities hebben nog genoeg ruimte. OFFICE XP heb ik bv al op een andere partitie gezet. Is er nog iets dat ik kan doen om meer ruimte te krijgen?? Of gaat dat geen probleem opleveren??

Groeten

Paul

Systeemherstel uitzetten. Misschien ook maar een grotere schijf plaatsen? Heb je op den duur toch meer aan.

temp folder leegmaken

P.S. hoe groot is die partitie?

Of gewoon voortaan alles op de andere partities zetten.
Persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van partitie aanpassen met PM want het kan ook wel een fout gaan.
Een tweede HD plaatsen is inderdaad ook nog een optie.
Bedenk eens wat je allemaa; graag op de C: partitie wilt houden en wat er allemaal nog bij moet.
Mischien dat je veel download, dan kun je dat ook voortaan op de andere partitie doen. Geen probleem toch.....

Windows dat domme programma

Ik weet niet hoe jij je PC hebt ingericht, maar die domme Windows zet Mijn documenten altijd op de systeemdrive.

Dus !!

Rechtsklikken op Mijn documenten, eigenschappen en vrolijk verplaatsen naar een ander partitie.

De zelfde grap gaat op voor outlook express, via opties, beheer.

En als je programma's installeert niet Program files accepteren maar ergens anders opslaan. Maar dat had je zelf al gevonden.

Ik ben net als JJW niet weg van PM gaat helaas vaak fout.

En wil je weten waar je meeste ruimte aan op gaat, download treesize en hij vertelt het je.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of ik hiervoor een ander topic moet openen maar ik hoor hier heel veel negatieve geluiden over PM. Weet iemand misschien een ander programma waarmee je veilig partitiesgrotes kunt wijzigen?
mvg,

Berjan

In elk programma dat partities vol data kan wijzigen(partitie managers), bestaat de kans dat het fout gaat. Zelf heb ik goede ervaringen met Partition Magic, Heb maar 1 een probleem ermee gehad. Achteraf deed ik dat nog zelf ook.:o

Wat dacht je van Windows

Helaas gaat het alleen in de pro versies.

Maak je schijf dynamisch voordat je er partities bij maakt.

Dus je maakt een 10 gig partitie waar je NT op installeert.

Daarna in Windows dynamisch maken.

Dan kun je volumes maken, die je later altijd nog groter kunt maken, als je tenminste wat ruimte als niet toegewezen laat bestaan.

Let op: Striped volumes kun je niet naderhand groter maken.

Eric.

Hou er ook rekening mee dat je op elke partitie 15% vrije ruimte moet reserveren voor defrag, dat ga je allemaal niet halen denk ik.
Als je toevallig 3 logische Fat32 stations (dus geen NTFS) hebt in een extend partitie kan je die 3 logische stations met Fdisk weghalen als je daar mee bekend bent teminste, anders moet je diskmanagment van XP gebruiken en dan in die lege ruimte 1 groot logisch station maken. (je bent dan wel al je data van die partities kwijt natuurlijk) misschien toch maar een schijfje er bij zetten ?
Alternatief is Partition Magic kopen (heb ik zelf honderden Giga data mee verplaatst) maar dan ben je net zo duur uit als met een nieuwe schijf denk ik.
Zonder PM blijf je altijd nog met een C: partitie zitten
die je nauwelijks nog kan defragmenteren of je moet gewoon helemaal opnieuw beginnen. FORMAT C:\

Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal. Ik denk dat ik voor de optie EXTRA SCHIJF ga. Het probleem is nu volgens mij enigszins opgelost: ikheb de C-schijf gecrompimeerd en ik heb nu 1,4 GB vrij. Verder heb ik natuurlijk al veel verplaatst.

Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan