Partitie D: geen NTFS ---> Fat32 / Partition Magic

Status
Niet open voor verdere reacties.

petermus

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2002
Mijn harde schijf (120GB) is verdeeld in 2 partities, C: 10GB en D: 110GB. Nu heb ik met Partition Magic 8.0 getracht deze beide partities te gaan "mergen". Na een aantal foutmeldingen is mijn D-partitie niet meer te lezen, het is i.p.v NTFS nu FAT32 geworden. De D-partitie staat nog boordevol informatie. Wie kan mij helpen om dit ongedaan te krijgen.

als het goed is kan je met de herstellingsdiskettes altijd weer terug naar de begin situatie.

Als je deze diskettes niet meer heb dan wordt het wel wat moeilijker, ik heb wel een setje van twee disk 8.02 liggen als je de disk nodig heb geef dan even je email adres door dan stuur ik ze even, al weet ik niet of dat zo werkt.

Ik hoor wel

partities NFTS en FAT32 / Partition Magic

Ik heb de afgelopen dagen zitten te zoeken naar een oplossing. Het volgende (goede) alternatief heb ik gevonden in het programma File Scavenger V2. Een zeer goed programma, dat bijna alle data weer terughaalt. Dat is wel onder de voorwaarde dat er op de betrokken partitie geen schrijfbewerkingen zijn uitgevoerd. Anders wordt het wel lastig. Alle herstelde data moet wel op een andere partitie, harde schijf of andere opslagmedium worden opgeslagen. In mijn geval op DVD's. Mijn vraag is bij deze dan ook opgelost. Een advies die ik aan een ieder kan geven die gaat "mergen" onder Partition Magic. Ga allereerst de betrokken partities controleren met CHKDSK/F of SCANDISK. En maak vooral gebruik van de herstel-diskettes. Voor de rest is het programma Partition Magic een goed programma. Een goede tegenhanger en alternatief is het programma Acronis. Dit programma heeft ook veel mogelijkheden voor het beheer van harde schijven en partities.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan