partitie D: onzichtbaar geworden na uitval laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

woutern89

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2011
hallo

ik heb sinds een maand geleden een nieuwe laptop Samsung RV520
nu was ik gisteren een beetje op fb en ineens valt mijn laptop uit, ik start hem terug op en sindsdien is mijn D: partitie gewoon onzichtbaar geworden, kan iemand mij helpen? ik heb al vanalles geprobeerd :(

Uploaded with ImageShack.us

hoe je op die foto hebt, kies je in dat submenu gewoon: stationsletter en paden wijzigen
kies je de letter D anders doet die het misschien niet goed ivm de geinstalleerde programmas

Ben je wel als Administrator aangemeld?

staan er belangrijke bestanden op?, ik had een iets ander probleem maar ik kon ook niet op de hele harde schijf komen dus ook niet op de systeemschijf, wat ik gedaan heb is ubuntu 11.04 op en schijfje gebrand(cdtje 700 mb is genoeg) dan ubuntu uitproberen gedaan, op het bereaublad staat dan example klik dat aan en dan zou je schijf wel in ubuntu moeten staan. Windows zeikt nog wel eens in het partitie gedoe

@djceedee
TS wil gewoon zijn schijf terug onder Windows en daar een oplossing voor.
@woutern89
heb je de software uit #4 al uitgeprobeerd?

Laatst bewerkt:
Sorry mijn fout ik las de vraag te vluchtig:) ook ik doe mijn best hiero... ik heb een bootcd gebrand van 700 mb, euhm weet ff niet hoe die heet zoek het straks ff voor je op.

die kan je uitvoeren vanuit windows, nadat je hem gebrand hebt. daar staan wat tooltjes in die je kan gebruiken, recovery maar ook een tooltje voor undelete partion, die verwijderde of verborgen partities terug haalt. heel handig!
heb dit zelf al een paar keer gebruikt

gr djceedee

Hirens boot cd heet dit dit is hier te downloden; http://www.hirensbootcd.org/download/
zip file even uitpakken
dan branden, dan in de cd dvd van je laptop stoppen
in jou geval kan je windows gewoon starten en hoef je niets te verzetten in de bios denk ik
start de toepassing die op het schijfje staat ( pak een cdr of cdrw schijfje is genoeg geen hele dvd )
dan opent er een launcher
bij het kopje programs staan allerlei onderwerpen en programma`s
zoek het juiste tooltje en voer het uit

succes!

Doe gewoon in schijfbeheer de partitie als actief markeren dat doe je in dat submenu dat je al laat zien.
Als je dat gedaan hebt kun je aan de schijf een letter toekennen.

Groetjes Notaris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan