Partitie delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bonkel007

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2011
Hallo,

Ik zou graag een partitie willen delen met 2 andere computers. Ik zelf heb LAN-verbinding met windows7. De andere 2 computers zijn draadloos met windows7 en windows vista.

Mvg,
Bonkel007

Welkom op helpmij.nl :)

Dat kan. Deze computer -> rechtsklik op je partitie -> eigenschappen -> tabblad "delen". Hier kun je je partitie delen.

i know:p

Hij geeft alleen steeds foutmelding dat mijn andere 2 PC's niet op de schijf kunnen komen.
Ik kan mijn andere 2 PC's ook niet vinden als ik ze probeer toetenvoegen

Dat de PC's geen toegang kunnen krijgen tot de partitie neem contact op met je netwerkbeheerder. Maar ik kan ze gene toegang geven omdat ik ze niet vind in de homegroup

Nu heb ik gelezen dat het ook via de ip-adressen kan van de computers iemand een idee hoe dit werkt?

Nou,
Ik heb eens voor hulp op afstand gebruik gemaakt met teamviewer.
Hier kun je de controle overnemen op de PC van een ander (wel met de toestemmingen enzo!) en ook een LAN verbinding maken zodat je allemaal op de schijf kan die gedeeld is via dat netwerk.
http://www.teamviewer.com/nl/index.aspx

Dat de PC's geen toegang kunnen krijgen tot de partitie neem contact op met je netwerkbeheerder. Maar ik kan ze gene toegang geven omdat ik ze niet vind in de homegroup

Nu heb ik gelezen dat het ook via de ip-adressen kan van de computers iemand een idee hoe dit werkt?

heb je de pc's wel allemaal in dezelfde workgroup staan?

zo kan je (meestal!) ook een pc benaderen: adresbalk: \\<pc_naam>
bijvoorbeeld een computer met als naam woonkamer-pc: \\woonkamer_pc

heb je de pc's wel allemaal in dezelfde workgroup staan?

zo kan je (meestal!) ook een pc benaderen: adresbalk: \\<pc_naam>
bijvoorbeeld een computer met als naam woonkamer-pc: \\woonkamer_pc

Pc's staan in dezelfde workgroup

Heb je de rechten al ingesteld voor delen van de partities?
Volgens mij moet je ze dan op "iedereen" zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan