Partitie en back up

Status
Niet open voor verdere reacties.

SX-SuperFly

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Ik heb pas een nieuwe computer aangeschaft en gelijk windows xp geinstalleerd.

Nou heb ik gehoord dat het verstandig is om de C schijf te verdelen. Dat je een appart stukje maakt waar je XP op installeerd.
Dat heb ik niet gedaan, kan dat voor problemen zorgen? Ik gebruik bijvoorbeeld anti blaxx en daemon tools.

Kan ik het nu nog wijzigen? Dat ik een appart stukje van de c schijf voor het besturingssysteem gebruik?

En zo ja, hoe doe ik dat dan? Ik heb windows al geinstaleerd, met die key die op de verpakking staat. Kan ik die dan nog een keer gebruiken of moet ik een nieuwe windows kopen?

En hoe maak ik een back-up van het systeem? Want een systeemherstel werkt niet altijd.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Een hoop vragen in één keer!

Ik heb pas een nieuwe computer aangeschaft en gelijk windows xp geinstalleerd.

Nou heb ik gehoord dat het verstandig is om de C schijf te verdelen. Dat je een appart stukje maakt waar je XP op installeerd.
Dat heb ik niet gedaan, kan dat voor problemen zorgen? Ik gebruik bijvoorbeeld anti blaxx en daemon tools.

Kan ik het nu nog wijzigen? Dat ik een appart stukje van de c schijf voor het besturingssysteem gebruik?

En zo ja, hoe doe ik dat dan? Ik heb windows al geinstaleerd, met die key die op de verpakking staat. Kan ik die dan nog een keer gebruiken of moet ik een nieuwe windows kopen?

En hoe maak ik een back-up van het systeem? Want een systeemherstel werkt niet altijd.

Alvast bedankt
=========

Mooi.
Dat klopt. Op die manier zijn je documenten bewaard als je, om welke reden dan ook, Windows opnieuw moet installeren.
Problemen, nee hoor. Deamon tools: Heb je niets aan. Je moet een partitiemanager hebben, geen Device Mounten.

Ja, met een programma als Partition Magic (niet gratis).

Zie bovenstaand. Ok. Ja hoor. Daar verandert niets aan. Je kunt ook je PC formatteren en tijdens de installatie partities aanmaken.

Ligt eraan, heb je XP Home of Pro? Bij Home moet je op zoek gaan naar een 3th party backup programma, bij Pro zit het ingebakken. Hoezo werkt systemrestore niet? En systeemherstel haalt nooit documenten terug!

Graag gedaan.

XP_PC zei:
Een hoop vragen in één keer!

=========

Mooi.
Dat klopt. Op die manier zijn je documenten bewaard als je, om welke reden dan ook, Windows opnieuw moet installeren.
Problemen, nee hoor. Deamon tools: Heb je niets aan. Je moet een partitiemanager hebben, geen Device Mounten.

Ja, met een programma als Partition Magic (niet gratis).

Zie bovenstaand. Ok. Ja hoor. Daar verandert niets aan. Je kunt ook je PC formatteren en tijdens de installatie partities aanmaken.

Ligt eraan, heb je XP Home of Pro? Bij Home moet je op zoek gaan naar een 3th party backup programma, bij Pro zit het ingebakken. Hoezo werkt systemrestore niet? En systeemherstel haalt nooit documenten terug!

Graag gedaan.

Hmm oke... maar wat ik dus graag wil is windows XP op een appart stukje c schijf zetten... en ook alléén windows daarop. Kan dat nu nog? Of moet ik dan windows eraf gooien inclusief alles wat ik heb gedownload enzo.

Ik heb windows XP home en wil geen geld uitgeven aan progjes die dat kunnen

Hmm oke... maar wat ik dus graag wil is windows XP op een appart stukje c schijf zetten... en ook alléén windows daarop. Kan dat nu nog? Of moet ik dan windows eraf gooien inclusief alles wat ik heb gedownload enzo.
Nee, niet precies.

Je kunt wel een C:\-schijf maken, maar dan staan daar ook documenten op.
Deze kun je wel weer verplaatsen natuurlijk.

Als je nog niet zoveel programma's/instellingen hebt zou ik je gewoon aanraden om even opnieuw te installeren en tijdens de installatie partities aan te maken.
Later in Windows kun je dan met eea gaan schuiven.

Het hoeft niet als je Partition Magic gebruikt maar, nogmaals, dat is niet gratis.

Ik heb windows XP home en wil geen geld uitgeven aan progjes die dat kunnen
Backup: Kijk eens naar Karen's Replicator bijvoorbeeld:
http://home.versatel.nl/g.crone/backup/

Oke bedankt voor de antwoorden.

Ik heb windows opnieuw geinstalleerd met 2 partities.
Daemon Tools heb ik nodig om spellen te spelen enzo :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan