Partitie erbij maken en recovery cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nominus

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2004
Berichten
105
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, als je win xp home heb draaien op je c: schijf en je wilt er een partitie bij maken, kan je dat dan doen via fdisk.
En als je die partitie erbij heb gemaakt, dus je heb 2 schijven C en D, en door omstandigheden moet de recovery cd van win xp home er aan te pas komen.
Wordt dan heel je systeem weer terug gezet naar het oude en ben je dan je d schijf ook kwijt of wordt alleen je schijf geformateerd en alles weer terug gezet in orginele staat.

Alvast bedankt voor jullie antwoordt
 
Met Fdisk kun je niet zonder data verlies een partitie erbij maken. Daarvoor heb je een partitie manager nodig. Bijvoorbeeld Partition magic(niet gratis).

Hoe dat met je recover cd zit zou ik niet weten.
 
Ik meende dat je met de recovery, windows gewoon repareert.
Volgens mij gaan er geen partities verloren op deze manier hoor, lijkt me erg sterk.
 
Nee, die recovery gaat alleen over de C:\ en dan nog alleen maar Windows.
 
Ja, nogal logisch, de rest vliegt er van af. Je houdt geen programma's over. Die moet je er weer opzetten.
 
Als ik de boel zou herstellen op de c:\ dan hou ik inderdaad de programma's over. Die staan er nog prachtig. Alleen..............je hebt er niets meer aan omdat er geen verwijzigingen meer naar het register staan.
Er wordt dus alleen maar Windows recovered en de rest bengelt er doelloos bij.
Zoals ik zei "alleen Windows is dus m.i. wel op z'n plaats.
Tenzij zo'n recover cd ook formatteert. Dan heb ik niets gezegd. Maar recover betekent wel herstellen.
Als Windows 'herstelt' dan hou je dus de programma's over.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan