Partitie externe hddisk vewijderd :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

marticorni

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2005
Beste Helpmij-ers.
Ik ging laatst op een pc windows opnieuw installeren.
Van tevoren had ik belangrijke data (zoals documenten, foto's en programma's) op een externe harde schijf gezet om later weer terug te zetten.
Daarna starte ik de pc op vanaf de windows (XP) -cd en verwijderde de partitie. Ik had ook 2 partities aangemaakt, een voor oude documenten en een voor de OS.
Beide partities konden weg.
Bij het DOS-scherm van de installatie van Windows heb ik alle partities die ik zag verwijderd, ik dacht dat ik veilig zat met mijn hddisk en alles van de computer kon eraf.

Maar zo slim als ik was heb ik dus ook de partitie van de hddisk verwijderd en ben hierdoor alles kwijt. Jarenlang foto's, video, en andere belangrijke data, alles kwijt.

Nou weet ik dat je op een bepaalde manier verwijderde bestanden kunt terughalen. Maar geldt dit ook voor partities?

Ik hoop op spoedig antwoord aangezien ik enigszins radeloos ben.

MvG,
Martijn Cornips

Met testdisk heb je grote kans om alles weer terug te halen.
Ook het herstellen van partities.

Tip: schrijf vooral NIETS meer naar die HD om je kansen niet te verklooien.
Alle files die je van die schijf gaat redden zal je dus naar een andere HD moeten schrijven.

Opgelost :thumb:

Inmiddels een tijdje geleden alweer, ik was het helemaal vergeten te melden, maar ik heb de data terug kunnen vinden met acronis disk director suite. Alles, maar dan ook echt ALLES terug zonder beschadigde bestanden ofwat.

Zo ga je bijna dood, en zo is het alsof er niks gebeurd is.
Het is in ieder geval opgelost en daar ben ik blij mee :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan