partitie fabrikant verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Een kennis van mij heeft een Acer Aspire Laptop. Die heeft hij een jaar geleden nieuw gekocht (WXP Pro, 512 mb ram, 2.8Ghz). Vanaf het begin zijn er problemen: een door de kennis geïnstalleerde Word 2002 loopt vast met de bekende Microsoft melding waarbij de foutmelding opgestuurd kan worden. Later blijkt dat ook Paint (enfin, grafische programma's) hetzelfde probleem geven. Een andere Word 2002 geïnstalleerd: hetzelfde probleem. De Acer is tweemaal terug geweest naar de fabriek en het probleem is niet gevonden. Men heeft "getest" maar geen probleem gevonden. Men heeft de BIOS geupdate, hielp niet. Ik heb van het begin af aan het vermoeden gehad dat het een softwareprobleem moest zijn t.w. de recoverypartitie en/of de recovery software. Een probleem met de grafische kaart ligt niet voor de hand: wat heeft Acer getest?: natuurlijk de grafische kaart. Het zou ook nog aan de virusscan/firewall software kunnen liggen (McAfee's free virusscan en firewall bij XS4ALL). Ook niet waarschijnlijk. Hardste argument: geen blijk daarvan op internet.

Is het mogelijk de recoverypartitie van de fabrikant te verwijderen? Ik denk er dan aan om zonder recovery een nieuwe XP Pro te installeren. Alle drivers zijn via het internet te downloaden. Hoe moet ik die recovery partitie verwijderen? Graag jullie reactie.

sgrav000

Laatst bewerkt:
Dat is simpel

Boot van CD.

Bij Xp tijdens het begin van het installatie op Esc drukken en kiezen voor een nieuwe installatie.

In setup alle partities verwijderen en een nieuwe aanmaken. Formatteren als NTFS en wel volledig (niet snel).

De rest wijst zich van vanzelf.

Eric.

Dank Eric_Daleboudt voor jouw reactie. Wat versta je onder Bij Xp tijdens het begin van het installatie op Esc drukken ? Vooral wat bedoel je met "bij XP".
Graag jouw reactie.

sgrav000

Dat is er in geslopen

In 2000 gaat het vanzelf goed, want die vraagt wat je wilt.

In XP is het zo dat als hij een windows versie ziet hij zelf gaat bepalen wat hij gaat doen. Je drukt dan op [Esc] (escape) om hem duidelijk te maken dat je het zelf wilt bepalen.

Alleen als XP een lege schijf ziet, vraagt hij wat je wilt.

Noot: Heb je meerdere schijven in je PC en je hebt ooit windows op F: gezet. Dan moet je zelfs de andere schijven eerst fysiek uit zetten, voordat hij bereid is Windows op C: te zetten.

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan