Partitie geformatteerd, maar nogsteesds kiezen in opstartscherm

• Onderwerp starter Onderwerp starter otie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

otie

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2008
Hallo, ik had Win7 x32 en Windows server 2008 ge-dual-boot, maar nu heb ik de 2008 schijf geformatteerd, maar ik moet nogsteeds kiezen welk OS ik wil opstarten, maar als ik op 2008 kies, zegt hij dat de bestanden weg zijn (wat natuurlijk logisch is). Maar die 2e partitie neemt ook de helft van me RAM-Geheugen in: 4GB, nu heb ik maar 2,55 GB vrij op Win7 x32.. iemand een idee hoe ik die andere OS kan verwijderen?

Je zal in de bootmgr de 2008-optie verwijderen. Dit kan je gewoon in msconfig doen.

Start -> msconfig <enter> -> Opstarten -> de niet-kloppende opstart keuze verwijderen.

Over je werkgeheugen, met 4gb op x32, zul je zo'n 3.5gb over houden. Als je de volle 4gb wilt gebruiken, zal je moeten overstappen naar een x64 Windows versie.

Kan je eens naar de systeemoverzicht gaan, en kijken hoeveel werkgeheugen die aangeeft? (Rechtsklik op Computer -> Eigenschappen)

Oke, dat is vreemd. Hij ziet in ieder geval de 4gb wel. (waarvan normaal dus zo'n 3.5gb van bruikbaar zou moeten zijn).

Kan je weer eens naar MSCONFIG gaan, en weer naar het tablad Opstarten. Klik op je Windows, en klik dan op Geavanceerde opties. Staat daar een maximum aan te gebruiken geheugen ingesteld?

Zo hoort het eruit te zien:

4dffa727cfafa-screenshot.png

Dan maar in 2 topics hetzelfde bericht. Dat het systeem 4 gig ziet is normaal, óók voor een 32bit systeem. Je kunt er echter maar 3,2 van gebruiken.

Dat schreef / vroeg ik al, waar / wanneer zie jij dat? Als Windwos is gestart is het heel normaal dat er honderden MB's zijn verdwenen, Windows draait................

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan