Partitie gemaakt zonder cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

sembeek

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2013
Berichten
6
Hallo,

Ik heb een partitie van mijn harde schijf gemaakt maar geen recovery cd gemaakt, en nu start mijn pc niet meer op. Weet iemand hoe ik dit kan fixen?

Mvg Sem
 
Zo begrijp ik je vraag niet.
Je kunt van je harde schijf een partitie maken maar niet andersom.
Kun je beschrijven hoe de zaak (indeling) er van te voren uit zag?
Wat je had willen doen en wat je met welk programma gedaan hebt?
Welke windows gebruik je?

Misschien dat je dan verder geholpen kunt worden.
Wat soms helpt is met de installatie cd starten en kijken naar een opstart herstel optie.
Maar misschien beschrijf je de zaak hier wat uitgebreider, in de hoop dat je dan geholpen kunt worden?
 
De indeling was eerst alleen een C schijf, maar daar wou ik een partitie bij maken, dat heb ik gedaan dus nu een D schijf erbij, dat heb ik gedaan met het schijfbeheer van Windows zelf.
Maar als ik hem opstart dan moet ik opstartherstel doen, maar hij kan dat niet oplossen. Ik heb Windows 7 (illegaal)
 
Ik ben bang dat je dan een probleem hebt.
Dat wordt opnieuw installeren als je mij vraagt.
Je hebt volgens mij je c partitie verkleind en een d partitie gemaakt.
Dit kan, maar niet met windows zelf.

Als je bedoelt dat je schijf niet in opstart herstel komt, probeer dan een originele schijf even te lenen of te krijgen voor dat opstart herstel.
Is dat het probleem niet, dus opstart herstel krijgt het niet gefikst, lees dan verder.

Als je er van uit gaat dat je opnieuw moet installeren, kun je nog wat uitproberen/ experimenteren.
Download hirens bootcd http://software.helpmij.nl/index.php?action=detail&id=1026
Boot met deze en kies mini windows
Kijk nu eens of je met de verkenner op je oude schijf komt. Lukt dat en als er data op staan die je wilt redden kun/moet je dat nu doen.

Zoek vervolgens schijfbeheer op (is allemaal in het Engels).
Verwijder d en maak c weer voor de hele schijf. Dus omgekeerd van wat je deed.
Schijfbeheer staat er op, maar ik weet niet meer uit mijn hoofd waar het staat.
Daarna rebooten en eventueel opstart herstel gebruiken.
Met een beetje geluk doet hij het weer.

Zo niet weer, starten met hirens en dan met mini windows
Kom je nu nog op de originele schijf met de verkenner?
Er staat een icon met steeksleutel en schroevendraaier (of is het schroevedraaier? Ik leer dat nooit.)
Kies die, dan programs en partition/.../....
Hier kun je wat experimenteren. De schijf start toch niet meer op, maar is beslist niet kapot.

Zou de schijf het weer doen kies dan partition wizard home edition.
Ook weer in het Engels.
Hiermee kun je partities resizen (groter en kleiner maken) en partities maken.
Pas al je aangeeft dat hij echt aan de slag moet gaan, links boven ergens, dan pas wordt de zaak aangepast. Niet eerder.
Dan is het zaak dat je er af blijft tot dat hij aangeeft dat hij klaar is. Kan wel eens uren duren. Afhankelijk van de grootte van de schijf en hoeveel er op staat.
Ik mag hopen dat dit een beetje uitlegt wat je kunt doen en in de toekomst dit soort problemen voorkomt.
Veel experimenteren en zorgen dat je belangrijke data ergens weg zet, daar leer je veel van. Met software maak je niet zo snel wat echt kapot. Dat je weer eens opnieuw moet installeren is een ander verhaal.
Laat horen hoe het je lukt.
 
Laatst bewerkt:
kostenzer,
Bedoel je dat je dat programma via een andere pc moet installeren en dan op een usb/dvd moet zetten en daarvanuit je pc moet opstarten?

En niemand in mijn familie heeft een originele Windows 7 schijf.

P.S. het is schroevendraaier :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan