Partitie groote wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Lion93

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2007
Hallo,

Ik heb net een nieuwe PC dus ik wilde de hardeschijf in 3 partities verdelen:
C: NTFS ---> Windows Vista ---> 57,32 GB
D: NTFS ---> Windows XP ---> 58,59 GB
E: NTFS ---> Data ---> 349,8 GB

Nu werkte Windows XP niet helemaal lekker en ik kon hem niet meer starten via het bootmenu van mijn dual-boot. Dus ik heb de hele Windows XP partitie verwijderd en het Vista bootmenu hersteld.

Dus ik zat nu
C: NTFS ---> Windows Vista ---> 57,32 GB
Niet toegewezen ---> 58,59 GB
E: NTFS ---> Data ---> 349,8 GB

En ik wil eigenlijk gewoon weer één grote 500 GB partitie.
Vroeger had ik daar Norton Partition Magic voor maar die werkt niet met Vista, dus ik had gparted gebrobeerd maar die werkt niet (geen beeld). Daarna Acronis*Disk Director Suite maar daarmee krijg ik de groottes niet aangepast.

Ik selecteer "Increase Free Space" dan selecteer ik de E schijf om te vergroten en de (herstelde) D: schijf waar het vandaan moet komen. Maar dan zijn de minimum en maximum grootte hetzelfde:
probleemmb2.png

Dus hulp nodig!

Laatst bewerkt:
Volgens mij kun je niet naar links vergroten.
Met schijfbeheer in Vista partitie E verwijderen en dan een nieuwe partie aanmaken of C groter maken.

Misschien kun je C vergroten met de "niet toegewezen data". Even rechts op klikken en kijken wat de mogelijkheden zijn. Een aparte partitie met data en een afzonderlijke partitie met systeembestanden is veel beter dan één grote partitie waar alles op staat. Backup en defragmentatie kun dan afstemmen.

Ik ken alleen windows schrijfbeheer. Dat heeft ongetwijfeld zijn beperkingen, maar blijkbaar kom je er met andere programma's niet uit. Probeer het met windows schrijfbeheer, dat geeft in ieder geval een misschien wat overdreven bescherming.

Misschien kun je C vergroten met de "niet toegewezen data". Even rechts op klikken en kijken wat de mogelijkheden zijn.
Alleen Partitie verkleinen of verwijderen.

EDIT:
Bedankt jongens, het is gelukt! Ik heb de logische schijf compleet verwijderd zodat het vrije ruimte was. Toen heb ik daar een primaire partitie van gemaakt want om de een of andere reden lukte het nog steeds niet om de C: te vergroten met Schijfbeheer dus heb ik Acronis Disk Director Suite weer gestart en heb ik de ruimte van D: bij de C: gedaan om een of andere reden kon ik hem niet helemaal samenvoegen, de D: hield 31 MB over. Maar dat is geen ramp

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan