Partitie harde schijf: toegankelijk, maar kopiëeracties worden niet uitgevoerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Partitie harde schijf: toegankelijk en volgens HD sentinel gezond, maar kopiëeracties worden niet uitgevoerd/blijven hangen.
Speelt al een tijdje en hoewel het een 'kantoor'machine is, wil ik toch graag dat het optimaal functioneert.

Schijf is 698 Gb, 18 Gb is vrij. Alleen data. Andere partitie, de C:\ , is wel snel en voert alles soepel uit.

Visueel: het duurt vaak erg lang voordat de schijf reageert. Zichtbaar is zo'n traag voortkruipende blauwe balk bovenin.
Een kopiëeractie - al is het maar een document - stopt bij 1%.

Ik wil graag een backup maken van deze schijf.

Wie heeft een tip/aanbeveling voor mij?

Begrijp ik goed dat het een partitie is op dezelfde schijf als de C:?
Al een chkdsk /r op de desbetreffende schijfletter uitgevoerd via de cmd als admin?

Alleen SMART met HDSentinal uitgelezen?

Met deze is het oppervlak te scannen.
http://www.hdtune.com/download.html

Ok, ga ik zometeen checken. Zit nu helaas even in een andere klus. Bedankt alvast!

EDIT: Excuus! Het zijn toch 2 verschillende schijven (Seagate en WD)! Ben behoorlijk in de war blijkbaar.... :o. Teveel computers in huis ook pfff...

Neem aan dat HDtune (uit 2008) ook Win8 ondersteunt; hij draait nu i.i.g. Zal een screenshot plaatsen. Wel een quick scan uitgevoerd.

HDTune_Error_Scan_WDC_____WD7500AACS-00ZJB.png
HDTune_Benchmark_WDC_____WD7500AACS-00ZJB.png
HDTune_Health_WDC_____WD7500AACS-00ZJB.png

S.M.A.R.T. geeft aan dat de schijf perfect is. Geen problematische of slechte sectoren gevonden, ook geen spinup of datatransferfouten.
Maar ik begrijp dat dit niet voldoende is om alles uit te sluiten.

Al een chkdsk /r op de desbetreffende schijfletter uitgevoerd via de cmd als admin?
Hoe doe ik dat als admin? Op dit moment krijg ik de melding dat ik niet voldoende rechten heb (moet in 'elevated mode' uitgevoerd worden) - afijn, die melding ken je ongetwijfeld.

Laatst bewerkt:
Probleem is nog niet opgelost, maar wel heb ik alles kunnen backuppen. Nu zal ik de schijf weer eens opnieuw formatteren en e.e.a. terugschrijven. Zien hoe hij zich na deze aktie gedraagt.

Had de één na laatste reply gemist.....

Een format kan ook, wel een full doen en dan is die chkdsk ook niet nodig.

Die transfer rate is wel vreemd, andere sata kabel proberen en de airflow een nazien, 50 graden is wel erg hoog.

Temperatuur loopt in die (standaard)kast idd wel snel op. Geldt ook voor de andere schijf.
Zeker voor een 'kantoor'desktop.

In ieder geval inmiddels alles weer teruggeplaatst en nu weer zeer snel te benaderen. Blij mee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan