Partitie indeling niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

theobakker

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Berichten
519
Oorspronkelijk had ik altijd een C, D,E en voor mijn externe harde schijf een F en een G partitie. Nu wilde ik de afgelopen week Windows Vista opnieuw installeren maar dat lukte niet. Besloot Windows XP daarvoor in de plaats te installeren. Dat lukte wel, Alleen was de partitie indeling onder XP niet goed. Geprobeerd alles weer goed in te stellen maar dat lukte slechts gedeeltelijk. Mijn oorspronkelijke D partitie kon ik alleen veranderen in Z partitie. Nu probeer ik onder Windows 7 alles weer naar de oorspronkelijke situatie terug te stellen maar dat lukt niet. Iemand enig idee wat ik moet doen?
 
ik weet dat het zo in XP werkt:

gan naar start->configuratiescherm->prestatie en onderderhoud->systeembeheer->computerbeheer->Schijfbeheer (links in het menu)

daar kun je alle stations zien en ook de stations letters veranderen. dit doe je door met rechtermuisknop op de gewenste schijf te klikken en dan op stationsletter en paden wijzigen te klikken.

Let wel op, de stations letter van de schijf waar je Systeem op staat kun je niet veranderen!

Screen van hoe het eruit ziet:
stationsletter veranderen.jpg
 
Op deze manier is het mij gelukt om de D partitie weer te herstellen. Er doet zich echter nu een ander probleem voor. Bij schijfbeheer zie ik een partitie aangegeven worden met achter "schijf een kleine e" en daarachter tussen haakjes F. Nu staat partitie F al aangegeven dus kan ik deze partitie alleen maar herbenoemen naar Z terwijl het eigenlijk E zou moeten zijn. Die kleine e zit mij dus in de weg. Is daar een oplossing voor?
 
Hoe een printscreen precies moet worden uitgevoerd weet ik niet. Ik zie wel op mijn toetsenbord een knop waar printscreen op staat maar welke andere knop ik moet gebruiken weet ik niet. Ik heb een Microsoft toetsenbord. Kun jij mij dat aangeven?
 
Hoe een printscreen precies moet worden uitgevoerd weet ik niet. Ik zie wel op mijn toetsenbord een knop waar printscreen op staat maar welke andere knop ik moet gebruiken weet ik niet. Ik heb een Microsoft toetsenbord. Kun jij mij dat aangeven?

Uit de handtekening van dnties :p
Schermafdruk bijvoegen : van Volledig scherm : [PrtScn] knop; van alleen het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie
Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen
Uploaden via de Paperclip knop bij aanmaak van een bericht. Daar Bladeren kiezen, bestand opzoeken, dan Uploaden knop, dan Sluit venster
 
ik gebruik zelf G-Parted
werkt makkelijk, en zeer goed

let wel op met het resizen, want als je eerst van 50 gb naar 20 gb, dan weer naar 40 gb en daarna naar 30 gb (ff een voorbeeld), dan voer hij deze stap voor stap uit..

dus in een keer goed doen, anders duurt het eeuwen ;)
 
zelfs van het systeem??

Ja zelfs van de systeempartitie,als je dat bedoelt

ik gebruik zelf G-Parted
werkt makkelijk, en zeer goed

let wel op met het resizen, want als je eerst van 50 gb naar 20 gb, dan weer naar 40 gb en daarna naar 30 gb (ff een voorbeeld), dan voer hij deze stap voor stap uit..

dus in een keer goed doen, anders duurt het eeuwen ;)

progje door mij gegeven is makkelijker...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan