Partitie is verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

levithan

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2005
Ik heb een schijf en daar stonden 2 partities op en nu is de ene zomaar opeens weg, maar de andere is der nog wel. Vlak daarvoor kreeg ik zo'n blauw scherm met heel veel witte test erop (maar geen blue screen of death).
Toen ik na de reset weer in windows kwam zei hij dat die partitie (die dus nu weg is) niet geformateerd was en vroeg windows of ik dat wilde doen. (heb ik nog niet gedaan want er staat nog steeds data op...)

nu is mijn vraag dus: weet iemand hoe ik misschien die data nog terug kan krijgen?

veder gebruik ik windows XP Pro

bvd.
Ruben

Wat voor merk harde schijf heb je?
Hoe oud is deze schijf?

Kan je hem nog wel benaderen?

Zien partitiemanangers hem nog wel?

Ziet schijfbeheer hem nog wel?

weet je nog wat er bovenaan het blauwe scherm stond, iets van STOP en dan nogiets...

Het is een 200 gig Maxtor van 7200 rpm, de schijf is denk ik een jaartje oud (nog niet eens denk ik zelfs). Maar de andere partitie van de schijf doet het nog wel dus denk niet dat het aan de harddisk ligt.

De partitie heette eerst: Songs (S:) en nu heet hij: Lokaal Station (K:) en als ik hem wil openen zegt hij: De schijf in station K is niet geformatteerd. Wilt u de schijf nu formatteren, ja of nee?

Bij eigenschappen staat ook niks, hij zegt dat de schijf capaciteit 0 bytes is en gebruikt 0 bytes...

en ik weet niet meer wat er op dat blauwe scherm stond, allemaal soort codes weet ik nog wel en toen ik windows weer opstartte zei hij dat windows was hersteld van een ernstige fout...

Laatst bewerkt:
en systeem herstel heeft ook niks uitgemaakt, hij zei wel voordat ik begon dit:

Gemaakte weizigingen van station(s) K:/ Na dit punt kunne niet ongedaan worden gemaakt, omdat het station uitgesloten is van controle door Systeemherstel of uitgeschakeld of verwijderd is.

Een Maxtor ide-schijf?
Download dan even PowerMax.
Hiermee kun je de integriteit van je harde schijf controleren.
Kan nooit kwaad om daar even naar te kijken.
Hoe je het moet gebruiken staat allemaal op de site.

pc inspector

Hoi,
Welke data staat er op deze partitie? Met pc inspector smart recovery, hier te downloaden kan je bepaalde bestanden, vooral foto's, terug halen. Met de file recovery (niet gratis) kun je meerdere bestandstypen terug halen. Daarna kun je misschien de partitie terug formateren. Heb deze handelingen onlangs ook op een oude pc van mijn dochter moeten uitvoeren en heb zo een duizendtal foto's kunnen redden.

Groetjes,

Rudy

dat blauwe scherm kan belangrijk geweest zijn. het kan een geheugen probleem zijn, dit is vaak de oorzaak van een blauw scherm. heb je pas nieuwe hardware aangesloten of iets op het moederboard veranderd?

De partitie was te erg beschadigd zei ie dus hij kon er niks vanafhalen, hij stond vol met liedjes zo'n 50 gig.

Nee laatste tijd niks bijgeprikt en me geheugen is genoeg denk ik, hij heeft nooit iets over te weining geheugen gezegt...

Ik denk dat het aan windows zelf ligt... want als ik mijn comp aan doe loopt ie 2 mins vasts nadat windows is opgestart en dan reset ik en doet ie het wel gewoon. Dus ik maak nu backups van al me data op andere schijfen en ga alles leeggooien en windows opnieuw instaleren, net als alle partities.

En m'n schijf was gewoon in orde, vond het al vreemd want de andere partitie doet het wel gewoon.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan