Partitie kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

CsForNoobs

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2006
Ik heb in juni een Samsung R510 gekocht. Een paar weken geleden begon hij raar te doen. Af en toe bevroor het beeldscherm en was hij alleen met de aan-/uitknop uit te zetten. Na een tijdje kon hij helemaal niet meer opgestart worden. Niets hielp (veilige modus, laatst bekende configuratie, chkdsk vond niets apparts, systeemherstelpunten waren op rare wijze verdwenen, startup repair, systeemrepair, vista recovery dvd, Samsung Solution Recovery III herstel). Heb toen via Samsung Solution Recovery III een backup gemaakt en heb het systeem teruggezet naar de fabrieksstaat. Er stond namelijk een herstelpunt op van een cleane windows met drivers en wat Samsung programma's.

Nou alles werkte weer mooi, heb al mijn bestanden teruggezet en een boel programma's geïnstalleerd. Toen alles klaar en ingesteld was bevroor het scherm weer. Na 1.5 uur was er niets veranderd en heb ik hem maar weer handmatig uit moeten zetten. Daarna kon hij niet meer opgestart worden. Erger nog, het lukt niet eens meer om Samsung Recovery Solution III op te starten!

Ik heb (de illegale) Hiren's boot cd gedownload en gebrand waarna ik de Mini Windows Xp kon starten. Nu ik daar bij Deze Computer / Explorer kijk zie ik dat hij de C:/ schijf niet vind! Er staat 0 bytes en als ik hem aanklik vraagt hij of ik hem wil formateren. Ik heb ook een D:/ partitie op dezelfde schijf waar niets mee aan de hand is.

Iemand enig idee? Ik denk dat het met de hardware te maken heeft aangezien hij het probleem ook met een schone Windows kreeg.

Nog een dom feit: nadat ik mijn laptop hersteld had heb ik de backup van de externe hardeschijf verwijderd door middel van formatatie! Dit aangezien de schijf niet van mij was en degene hem zelf nodig had :( Ik weet niet of dit nog terug te krijgen is via bepaalde programma's. Als ik mijn laptop door Samsung laat ophalen ben ik hem waarschijnlijk een paar weken kwijt. Ik weet ook niet wat ze met de eventuele data doen.

Uit een diagnostische scan blijkt dat de hardeschijf beschadigd is. Via Knoppix kan ik gelukkig de bestanden backuppen. Zal daarna de garantie gebruiken om de laptop te laten herstellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan