Partitie letter.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Is niet de eerste keer dat een partitie op mijn externe harde schijf van letter wijzigt.
Betekent ook dat mijn Norton Ghost copy ineens niet meer bruikbaar wordt en eveneens dat "kopiëren naar..." ook dienen aangepast te worden.
Welke kan de reden zijn ?

Waar vind ik in Windows 7 Home de opdracht promp met admin rechten.

Start, zoeken, cmd ingeven en aan de bovenkant staat dan die cmd.exe, rechtermuisklik erop en kiezen voor openen als administrator.

Bedankt.
Graag nog een toelichting: de vorige partitie letter was "G", de actuele is E. Het lijkt er op dat G niet meer bestaat op mijn computer. Waar is die dan naar toe ?

De "G" letter is dus niet meer aanwezig in schijfbeheer.
Als ik in het register naar: HKLM\System\MountedDevices zie ik deze nochtans wel staan.

En in verkenner?
Want als hij niet gekozen kan worden hangt er iets aan en zou hij in schijfbeheer ook te zien moeten zijn.

Is ook niet zichtbaar in de verkenner, met of zonder externe schijf.

HKLM\System\MountedDevices
daar kun je aan de rechterzijde ipp alles verwijderen en rebooten, wordt alles wat een schijfletter nodig heeft opnieuw geïnitialiseerd.
Dient wel de bootschijf aan de eerste SATA poort te hangen.

Dient wel de bootschijf aan de eerste SATA poort te hangen. Wat bedoel je hiermee, mijn externe schijf ?

Bedoel je met ipp (?) aan de rechte zijde compleet alles verwijderen, de complete pagina ?

Heb het eerste deel van jouw antwoord uitgevoerd: probleem had na rebooten enkel de C schijf die nog zichtbaar was in de verkenner...
Heb dan maar een Ghost image van één week terug uitgevoerd.
Heb nu opnieuw mijn partitie letter "G" van mijn externe schijf in de verkenner, zoals voorheen.
Bedankt voor de hulp.

Je had de andere partities en dvd speler etc. in schijfbeheer een schijfletter kunnen geven, normaal doet windows dat zelf, vreemd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan