Partitie maken en hupla - problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

leare

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Ik maakte met Paragon Partition Manager mijn primaire partitie wat kleiner en mijn logische schijf wat groter. start opnieuw op en de primaire is kleiner maar...
als ik nu op mijn logische schijf klik in explorer vraagt hij:
deze schijf is niet geformateerd, wilt u nu formateren
ik heb al vanalles geprobeerd maar tlukt me echt niet. Er staan heel belangrijke bestanden op die ik graag nog zou willen recupereren.

KAN IEMAND ME HELPEN AUB

DANK

MVG
Maarten

En als je deze gewoon in Windows benadert?
Als hij deze melding blijft geven zit er niets anders op om de schijf te formateren en dan mbv recovery de gegevens terug te zetten.

PM

Ik blijf het roepen doe PM in de ban en uw leven zal een stuk aangenamer zijn.

Je schijnt in PM de data van je schijf te kunnen kopiëren naar een andere schijf.

Daarna formatteren en hopen dat je alles hebt.

PCI-FileInspector is een tool om data te redden. Maar of die er eenvoudig bij zal kunnen is de vraag (na PM ook wel post mortum genoemd).

Maar niet geschoten is altijd mis.

Eric.

Ik blijf het roepen doe PM in de ban en uw leven zal een stuk aangenamer zijn
Het zou ook leuk zijn als Windows eens wat meer trucjes had in partitie opzicht maar zolang dat niet het geval is blijf je naar PM grijpen.
Of heb jij een goed alternatief Eric?

Schijfbeheer.

Als je even de tijd neemt om te beslissen wat je wilt kun je in schijfbeheer bijna alles doen wat nodig kan zijn.

Je kunt geen partities kleiner maken, maar dat houd in dat je destijds niet goed hebt nagedacht wat je wilde.

En als je je schijf dynamisch maakt voordat je hem indeelt, kun je je partities wel groter maken, als blijkt dat je meer ruimte nodig hebt.

Daarom laat ik altijd een deel niet toegewezen over voor als ik later wil uitbreiden.

En wil je toch kleiner, brand een ghost van die schijf, verwijder hem in schijfbeheer en maak een nieuw kleiner volume en zet je ghost terug.

Lang leve de dynamische schijf.

Eric.

P.S. en je krijgt er gratis stripes bij.
Helaas kan je de schijf niet benaderen in 98 en of ME

Laatst bewerkt:
Je kunt geen partities kleiner maken, maar dat houd in dat je destijds niet goed hebt nagedacht wat je wilde.
He he, zo lust ik er ook nog wel een :p
Nooit een groter huis gekocht Eric? ;)

Ghost is een goed idee.
En die dynamische schijven ook.

Wat bedoel je met stripes?

Hallo Elisa

Je legt nog wel een keer uit wat een groter huis er mee te maken heeft.

Stripes zijn schijven verdeeld over twee fysieke harde schijven. Daardoor is de acces tijd korter.

Het zelfde als een raid stripe, alleen zonder extra hardware.

LetOp je hebt wel Ghost 9.0 nodig als je dynamische schijven hebt, want ze kennen geen partitie tabel. Daarom kan 98 er ook niets mee.

Eric.

P.S. Daarom ook moet je eerste schijf eerst in setup een boot partitie krijgen.
Een reeds ingedeelde (gepartioneerde) schijf dynamisch maken, geeft wel betere betrouwbaarheid, maar je kunt er niet mee spelen (groter maken), want door de partitie tabel ligt de grootte vast.

Laatst bewerkt:
Al denk ik dat het voor topic-starter beetje mosterd na de maaltijd is ;)

Hij zal een recovery-tooltje moeten gebruiken, en daarvoor eventjes helemaal niks doen met de schijf. Want anders wordt de data wellicht overschreven.
En dan is het de kunst om zoveel mogelijk data veilig te stellen en de partitie opnieuw op te bouwen.

Ik heb zelf er nog nooit gebruik van hoeven maken, gelukkig. Maar R-studio schijnt een handig tooltje hiervoor te zijn linkje

En Elisa ... grotere huizen?? Grotere kasten?? Zover ik weet raken die altijd weer vol voordat je erg in hebt :D

Sorry Folks

Ik bedoelde de zelfde als freakiej, zit blijkbaar verkeerd opgeborgen in mijn bovenkamer.

Is gratis en werkt goed.

Dank voor de correctie Freakiej.

Eric.

P.S. Letop dat je niet smart recovery neemt, dat is voor plaatjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan