Partitie maken van C

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruikersacc

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2006
Beste mensen,

Ik wil graag een partitie maken. Heb nu alleen een C schijf van 55G, en nog een externe harde schijf. Graag wil ik de C schijf in twee schijven delen. Weet iemand hoe ik dat nog kan doen zonder dat ik windows opnieuw installeren moet? Ik weet dat Symantec een programma heeft daarvoor maar volgens mij moet er een gemakkelijkere manier zijn!
Alvast bedankt!

Gegroet!

Partition Magic of een of andere andere manager. Probeer eens Google: Partition Manager!

Grtz Pieter

NTFS converter

ohja, toen ik XP opnieuw erop zette, kwam er een dos-bestand op het bureaublad te staan met de naam NTFS converter. Als ik dit start komt het volgende in beeld:

C:/WINDOWS>convert c: / FS:NTFS
Het type bestandssysteem is FAT 32.
Convert kan niet worden uitgevoerd omdat het volume door een ander proces wordt gebruikt. Convert kan wel worden uitgevoerd als dit volume eerst wordt ontkoppeld.
ALLE GEOPENDE INGANGEN NAAR DIT VOLUME WORDEN IN DAT GEVAL ONGELDIG. Wilt u een ontkoppeling van dit folume forceren? <J/N>?

Is dit alleen bedoelt om FAT32 om te zetten naar NTFS? Of kan ik hiermee ook partities maken? Weet iemand dit?:confused:

Je kan met die opdracht alleen FAT32 naar NTFS converteren. Partities maken kun je daar niet mee.

Nou zoals eerder gezegd, probeer een partition manager, dit is de enige manier om in windows een partitie te wijzigen. Jouw systeem is FAT32, laat dit lekker zo. Als je het de volgende keer weer zou installeren zou ik gaan voor installatie op NTFS partitie.

Partition manager is overigens niet gratis, er zijn echter vast genoeg gratis alternatieve programma's.

Hoop dat het nu lukt,

Grtz Pieter

Oke, bedankt voor de moeite, ik ga op zoek naar een gratis partitie programma. Als iemand toevallig iets weet, laat het dan weten graag...

Groet!

Oke, bedankt voor de moeite, ik ga op zoek naar een gratis partitie programma. Als iemand toevallig iets weet, laat het dan weten graag...

Groet!

Ik heb nog even gezocht (had nu meer tijd)
Ik weet niet welk bestandssysteem je precies wilt resizen, FAT of NTFS!?

Voor NTFS heb ik dit gevonden: Partition Logic 0.62
Voor FAT: Ranish Partition Manager

Hoop dat je er wat aan hebt, heb het zelf nooit gebruikt maar zo te lezen zijn het wel aardige programma's.

Grtz Pieter

@Bandit, je kan geen 'searchid' gebruiken om een link te plaatsen, deze verloopt na verloop van tijd.

Opgelost

Bedankt allemaal voor het zoeken en de moeite, ik heb het probleem ophelost met Partition Magic. Prima programma, geen poespas.

gr.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan