Partitie maken Windows Vista: 0 bytes vrije ruimte?

Status
Niet open voor verdere reacties.

R0elr

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2009
Hoi allemaal

Ik heb een probleem met het partitioneren in Windows Vista 32bit home premium.
Op mijn schijf is ruimte vrij, maar nu is het probleem dat Windows zegt dat er maar 0bytes vrij is op mijn schijf. Dat terwijl ik zeker weet dat er nog genoeg vrije ruimte is. Ik had dit probleem ook al toen ik nog 50gb vrije ruimte overhad. Dit is nu 15gb ongeveer.
Hieronder wat screenshots:
2mx3ij7.jpg

2dbkooz.jpg

dg2jar.jpg

Iemand een idee? :)

Ik heb het net geprobeerd, en hij liep vast. Hij stond al meer dan een half uur op 48%. Nu heb ik hem dus uitgezet, en nu geeft Vista een Blue Screen of Death tijdens het opstarten.
Is dit te repareren met de Herstel-DVD of is mn harde schijf nu corrupt?
edit is het nu het verstandigst op chkdsk uit te voeren?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Je kunt met een partitie met minder dan 10 % vrije ruimte niets meer doen !

Dus: zorg dat je vrije ruimte op C: minimaal 15 % is voordat je gaat rommelen aan de partitie-tabel.

Nu zul je eerst moeten proberen de partitie-tabel te herstellen.

Opstarten van de Vista-DVD, kiezen voor R(eparatie), kiezen voor command prompt.

Nu trommel je in:

bootrec/ fixmbr gevolgd door: enter".

bootrec/ fixboot gevogld door: " enter"

exit.

Als het goed is zal je PC nu opnieuw opstarten.

Zo niet, kun je op dezelfde manier proberen Vista naar een vorig herstelpunt terug te zetten.

Lukt dat ook niet, heb je echt een probleem als je geen back-up hebt gemaakt voordat je met Easus begon te werken !

Greetz,

Harry.

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
Is het dan ook niet mogelijk om hem met HDD regenerator te herstellen? (de Live CD dan)
of zal Diskchk ook niet werken?

Hoi !

HDD regenerator is een geweldig goed programma om de z.g. bad-sectors op je HDD te herstellen. maar daar is hier geen sprake van.

Het zijn puur de partitie-gegevens die corrupt zijn, dus je hebt niets aan HDD-regenerator.

Bedoel je chkdsk (checkdisk) ? daarmee herstel je slechts de gegevens binnen een partitie, dus ook hier niet van toepassing.

De oplossingen uit m'n vorige post al geprobeerd ?

Greetz,

Harry.

Hoi Harry!
Ik heb lekker eigenwijs gedaan, en via de Windows Vista installatie DVD, op 'opstartherstel' geklikt. Nu werkt mijn computer gewoon weer zoals het werkt.
Ik heb wat bestanden verwijderd (onder andere 50gb aan films). Maar nu blijft het probleem bestaan; ik kan nog steeds niet mijn volume verkleinen zoals ik wil. Echter is het wel zo, dat ik nu maarliefst 500mb van mijn C partitie af kan halen ( wow(!)).
Ik zal hieronder nog een screen doen, hierop zie je duidelijk dat nu 36% van mn hardeschijf vrij is...
rrjxjp.jpg

Bedankt allemaal voor de reacties tot nu toe! :thumb:

Hoi !

Opstartherstel doet hetzelfde als de 2 commando's in m'n post van 12.38 uur, dus kijk ik er niet van op dat het gewerkt heeft !

Maar: waarom wil je 500 Mb verkleinen ?

Draai gewoon Easus Partition Manager, kies de gewenste waarden, met inachtneming van de minstens 10 % vrije ruimte per partitie, en alles sal reg kom !

Greetz,

Harry.

Ik wilde niet 500mb verkleinen, dat is het maximale aantal wat Windows aangeeft.
Ik heb het net 2x opnieuw geprobeerd, 1x met 20gb en 1x met 15, maar ik heb het 2x weer moeten herstellen.. :S

Ik denk maar dat ik het opgeef. Ik snap niet wat ik fout doe... :(

Zou het er misschien aan kunnen liggen dat ik mijn hardware (Muis, headset, kabeltje van apple, zonder iPhoen eraan)er nog in heb zitten, tijdens het partitoneren, of is dat niet mogelijk?

Hoi !

Tja, dat zou in principe geen probleem moeten zijn !

Wat de partitie-manager betreft:

Gewoon even taak voor taak uitvoeren.

Dus: eerst verklein je de partitie naar wens, bevestigd dat en dan kies je links onder op " Apply".

Opnieuw opstarten, en nu maak je de andere partitie groter d.m.v. de niet-toegewezen ruimte.

Druk weer op "Apply" en nu zou het moeten lukken.

Met die Easus werk ik al lang; heb 'm veel gebruikt en er nog nooit problemen mee gehad.

Dus......???

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan