partitie maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

steveson

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2003
hoi,

ik heb een nieuwe harde schijf van 120GB gestoken en XPsp1 geinstalleerd.Nu heb ik de HD niet opgesplitst en zit dus met 1 partitie van 120GB.Mijn vraag is of het mogelijk is deze alsnog te verdelen in bvb. C:/;D:/en E:/ zonder een nieuwe installatie van besturingssysteem en zonder gegevensverlies?

Groetjes ,

Steve

hoi

dat kan je doen met partition magic van powerquest
let wel: mocht je de demo downloaden die werkt niet maar simuleert alleen maar
je kan hem dus kopen of even "zoeken" op het internet

Als je windows xp hebt doe je het als volgt:

U opent Computerbeheer als volgt: klik op Start, wijs Instellingen aan en klik op Configuratiescherm. Dubbelklik achtereenvolgens op Systeembeheer en Computerbeheer.
Klik in Computerbeheer op Help in het menu Actie voor informatie over het gebruik van Schijfbeheer.
Klik op Verwante onderwerpen voor meer informatie.
Verwante onderwerpen

als je het zo doet lukt het je en kan je zoveel schijven maken als je wil

groetjes

Ik zou toch voor PM gaan denk ik...dat gebruik ik al jaren.
ik vertrouw dat windhoos goedje niet zo!!
Straks ben je je data wel kwijt en met PM zit je safer als je het goed gebruikt is het het ultieme programma. Bovendien kan je met systeemherstel partioneren niet ongedaan maken en dus de fouten die erdoor ontstaan zijn.

Maar dat is mijn bescheiden mening.

Suc en greetz van iemand die door schade en schande wijzer is geworden. En maak eerst backups!!!!!!!

H

Geplaatst door krugar
Als je windows xp hebt doe je het als volgt:

U opent Computerbeheer als volgt: klik op Start, wijs Instellingen aan en klik op Configuratiescherm. Dubbelklik achtereenvolgens op Systeembeheer en Computerbeheer.
Klik in Computerbeheer op Help in het menu Actie voor informatie over het gebruik van Schijfbeheer.
Klik op Verwante onderwerpen voor meer informatie.
Verwante onderwerpen

als je het zo doet lukt het je en kan je zoveel schijven maken als je wil

groetjes

Wanneer je je volledige HD toegekend hebt aan 1 partitie, gaat dit verhaal denk ik niet op.

Klik met de rechtermuisknop op een
niet toegewezen gebied van een standaardschijf..........

Greetz Patrick

ik heb nog steeds geen oplossing gevonden.Iemand nog een suggestie?

Hoezo geen oplossing?

LUUK2512 heeft die oplossing al aangegeven.
Dus met Partition Magic.
Met dit programma kan je je HD in diverse partities verdelen, zonder derlies van data.

Greetz Patrick

Volgens mij kun je met schijfbeheer in XP alleen maar de
drive letters veranderen !!! Je zult dus echt met een
programma zoals Partition magic van Powerquest of Acronis Partition wizard aan de gang moeten gaan.

Klik http://www.acronis.com/download/partitionexpert/ voor de Acronis versie....

Remy

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan