Partitie maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ekimike86

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2006
Ik wil windows xp installeren op een nieuwe partitie zodat ik daarna windows vista kan verwijderen. Echter, Ik kan geen partitie in windows vista maken zo groot als dat ik dat wil. Als ik in Computerbeheer met de rechtermuis op verkleinen van de schijf klik kan ik maximaal maar een partitie maken van 1183 MB terwijl ik, om xp te installeren, wel meer nodig heb nietwaar?

Ik heb nu een C schijf die echt bijna helemaal leeg is (alleen vista, office en wat kleine programma's staan er nog op) en een F schijf (partitie van C) van 750 MB (als test)

Wie kan mij helpen....?

probeer het eens met easeus partition magic, dat werkt voor mij altijd perfect.

maar ben je wel zeker dat je alle drivers hebt van xp voor je systeem voordat je eraan begint?(het installeren van xp bedoel ik dan)

het is niet omdat je een legale versie van xp hebt dat je daarom alle drivers hebt.
Met een illegale versie heb je al evenveel standaard drivers op het cd-tje staan bij wijze van spreken.

Het is gewoon zo dat het allemaal nieuwe hardware is en xp daarvoor niet altijd drivers heeft en het kan dan dus zeker voorkomen dat je niet op het internet zal kunnen, geen geluid zal kunnen gebruiken enz...

Dus ik zou eerst even opzoeken of je wel alle drivers hebt voordat je eraan begint ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan