Partitie met vista erop kan niet geformatteerd worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

greacus

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2009
Berichten
133
hoi

ik heb net Windows 7 geïnstalleerd en nu wil ik van Windows vista af door die partitie te formatteren, alleen word mij verteld dat dat niet kan. ik heb met Windows zelf geprobeerd en met een partitie mananger, zonder succes.

Windows 7 staat op een andere partitie dan windows vista.

waarom kan ik die partitie niet formatteren/ hoe kan ik vista eraf gooien.

alvast bedankt

greacus
 
Opstarten via de cd van Windows Vista of Windows 7, en dan deze instructies volgen:

- Kies de optie " Uw computer herstellen"
- Ga door te je een scherm te zien krijgt met een aantal mogelijkheden
- Kies "opdrachtprompt"
- Typ in: Format C: (als windows vista op C: staat, anders een andere letter van de vista partitie)
- Vul eventueel de naam van de partitie in, als dit gevraagd word.
- Bevestig uw keuze door een " J" te typen.
- Wacht tot dit proces de 100% bereikt heeft (dit duurt ongeveer een uur)


Veel succes
- Piriform
 
Laatst bewerkt:
Kennelijk heb je Windows 7 als tweede geïnstalleerd en is je C-schijf/partitie nog in gebruik. Denk erom als je deze gaat formatteren vanaf een Windows install cd/dvd je Windows 7 mogelijk niet meer opstart.
 
vanaf de dvd van windows 7 lukt het niet: prompt zegt: partition formatting not allowed
en de dvd van vista heb ik niet(stond er al op toen ik de pc kocht)
is er geen andere manier??
 
kan ik misschien in vista zelf iets doen om vista eraf te gooien???
 
Via de "command prompt" zal het ook niet gaan lukken, de partitie is dan nog steeds in gebruik. Nogmaals, als je de Vista partitie formatteerd, heb je kan dat Windows 7 niet meer wil opstarten. De bootloader staat er waarschijnlijk op. Vanuit Vista kun je ook niks, gezien de schijf/partitie ook weer in gebruik is. Een mogelijke optie is om Win7 schoon te installeren en tijdens de setup de nodige partities te formatteren.
 
maar tijdens de installatie is er helemaal nergens een formateer optie
 
Start je wel op met de Windows 7 installatie dvd? Die optie komt er wel degelijk met een schone installatie.
 
nu dacht ik t toch ff met vistabootpro te fixen en nu doet m'n pc t niemeer
ik krijg bij opstarten: NTLDR is missing

is dat slecht :confused: ??
 
Download legaal GParted en formatteer daar je partitie mee.

Het programma GParted kan je volkomen gratis downloaden op de site van GParted.

* GParted hier downloaden
* Homepage

Manual voor GParted.

Zit ik mij af te vragen, is die Vista een gewone partitie of de hidden partitie die tegenwoordig op een computer zit met daarop het geïnstalleerde OS?
 
Laatst bewerkt:
ik ben windows 7 nu opnieuw aan het installeren en heb in de installer ook het geavanceerd knopje gevonden om te formateren, dat heb ik dus ook gedaan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan