Partitie niet meer herkenbaar...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Killer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 dec 2000
Berichten
2.128
Beste mensen!!

Ik heb gister mijn computer geformatteerd maar tijdens de formattatie is er een fout opgetreden en door die fout ben ik de drive letter van mijn 2e partitie verloren.
Na de installatie van de computer ging ik naar windows verkenner en bleek dus dat mijn 2e partitie (D) verloren was gegaan.

Met partition magic heb ik het bekeken en de partitie die voor de formatatie D was is nu volgens partition magic "extended". Ik kan nu op het moment wel een normale partitie erbij aan maken en die is dan even groot als die partitie waarbij hij 'extended' aangeeft.

Hoe krijg ik nu mijn oude partitie terug met al mijn gegevens daarop??? Kan ik mijn gegevens nog terug halen van die partitie???? Ze bijvoorbeeld kopieeren naar de nieuwe partitie???

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want er staan erg belangrijke gegevens op die partitie die niet meer herkenbaar is....

Bij voorbaat dank!

KilleR
 
Eve met de windows CD opnieuw opstarten en de partitie verwijderen, opnieuw aanmaken. Dan NIETS doen, cd er uit en rebooten. Formatteer de schijf en hij moet werken
 
weet je dan 100% zeker dat mijn gegevens op die partitie blijven bestaan en ik ze dus weer terug heb???
wil ff uitgebreide uitleg ervoor hebben want ik wil die gegevens terug haha :)
 
Voor de duidelijkheid, mijn oplossing is het VERWIJDEREN. Kortom WEGHALEN van de (vroegere) D schijf.


Jij zegt dat je nu een EXTENDED hebt. Maar je kunt een partitie aanmaken die net zo groot is als de EXTENDED.

Lijkt mij dus dat die partitie al weg IS. en je alleen een nieuwe kunt aanmaken.
 
Hier een screenshot van wat Partition Magic laat zien: **screenshot**

Ik hoop dat er een oplossing is zodat ik mijn gegevens terug kan halen van die partitie
 
zo te zien hoef je hem alleen maar te activeren. dat kan met FDISK of PM
 
Dus je denkt dat de bestanden nog wel bestaan?

Kun je me uitleggen hoe ik hem weer activeer in PM??
Bij voorbaat dank!
 
Ik zie niets vreemds eiglijk,
de partitie heeft een driveletter D, een bestandsindeling ntfs en is extented wat normaal is gezien je die minimaal 1 keer nodig hebt bij meer dan 1 partitie.

PM laat imho gewoon een werkende schijf zien. Missschien dat activeren werkt ja, al weet ik nie precies wat da inhoud:eek:
 
hmm oplossingen van hierboven lukken niet!
Ik heb m'n neef gebeld hij werkt bij een automatiseringsbedrijf en hij heeft me een programma toegestuurd waarmee ik de verloren bestanden terug kan halen! dus het moet nu lukken als het goed is!

Toch bedankt voor jullie antwoorden!
 
Nou heb wat progjes geprobeerd en het blijkt dus dat de partitie nog alle bestanden bevat alleen 1 zo'n programma vraagt $80 en dan zetten ze alles terug naar m'n hardeschijf via dat progje! niet echt behoefte aan dus! Dus wie weet er links met meer restore programma's? zodat ik misschien via die progjes mijn files op die partitie weer terug kan krijgen...

alvast bedankt!
 
Bedankt M@rio en Jozo ik ga even bij die links kijken!!

Jullie horen van me!
 
Heb de programma's geprobeerd en helaas is dat nix...
Heb wel een ander restore progje gevonden alleen die zet alles niet goed trug in de juiste directies en maakt zegmaar van 1 mp3 bestand een groot mp3 bestand van 20 mb met daarin allerlei nrs aan elkaar gekoppeld! en hij zet alles terug in files met een nr! dus erg iritant om dan alles trug te vinden en alles weer goed te herplaatsen!

Ben dus altijd nog op zoek naar een goed restore programma! dus als iemand wat weet post hier aub de link!

bij voorbaat dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan