Partitie niet toegankelijk na nieuwe Windows instalatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

plomp47

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2015
Berichten
8
Hallo,

Ik heb op mijn PC 2 partities, C: en D:
Nu heb ik een schone instalatie uitgevoerd van Windows 8.1 op Partitie C:
(op D: staan namelijk al mijn bestanden)

Nu krijg ik na de installatie van Windows geen toegang meer tot partitie D:
Als ik op eigenschappen klik wordt er een lege schijf weergegeven, maar ik hoop toch niet dat deze nu leeg is??

Iemand een idee hoe ik weer toegang kan krijgen tot deze partitie?

Ik begin een beetje "angstig" aan het worden.... HELPMIJ!
 
En hoe is de schone installatie gepleegd?
Via de W8.1 installatie DVD?

Indien echt leeg en het is via een snelformat gegaan dan zou je kunnen kijken of de partitietabel hersteld kan worden met TestDisk
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download_NL
Je kunt er ook bestanden mee af halen, zo ook met onderstaande prog, was het een volledige formattering dan wordt het al moeilijker.
https://www.piriform.com/recuva
 
Eerste wat je moet doen is Schijfbeheer starten (= diskmgmt.msc ) en daar kijken óf er wel een partitie D: bestaat, zo ja, hoe groot die is en hoeveel ruimte er dan vrij op is (zodat je kunt inschatten of je bestanden er nog op staan of niet).

Als dat oplevert dat (blijkbaar) je bestanden er nog op staan, dan zal het (vermoed ik) een rechtenkwestie zijn dat je er nu niet bij kunt, maar eerst het bovenstaande uitvoeren.

Tijs.
 
De bestanden staan er gelukkig nog op :)

Ik heb dus aleen geen toegang....
 
Volg deze instructie, waarbij je ook aangeeft: Eigenaar van onderliggende containers en objecten vervangen

Zodra je dat gedaan hebt, alles sluiten. Daarna weer rechtstklikken op de D: schijf, weer naar tabblad Beveiliging en jezelf (en liefst ook de groep "Gebruikers" en "Administrators") voldoende rechten geven (zal wel via eerst klikken op Bewerken en daar met het Toevoegen knopje groepen/personen toevoegen en verder vinkjes zetten in welke rechten ze moeten krijgen, lijkt me). Kies zeker ook voor "Namen controleren" bij het vakje wie je rechten wilt geven.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Is ook tegenstrijdig....

Via windows verkenner laat ie een lege schijf (partitie) zien, maar deze is blijkbaar niet leeg...
Als ik via diskmgmt.msc kijk staan alle bestanden (250GB) er gelukkig nog op.

Ik kan er alleen niet bij....

Volg deze instructie, waarbij je ook aangeeft: Eigenaar van onderliggende containers en objecten vervangen

Zodra je dat gedaan hebt, alles sluiten. Daarna weer rechtstklikken op de D: schijf, weer naar tabblad Beveiliging en jezelf (en liefst ook de groep "Gebruikers" en "Administrators") voldoende rechten geven (zal wel via eerst klikken op Bewerken en daar met het Toevoegen knopje groepen/personen toevoegen en verder vinkjes zetten in welke rechten ze moeten krijgen, lijkt me). Kies zeker ook voor "Namen controleren" bij het vakje wie je rechten wilt geven.

Tijs.

Dit proces loopt steeds vast op een paar mp3-tjes en dan sluit het process af en is er niet gewijzigd.. :-(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
YES!!

Ik heb via het progamma Recuva de map met mp3's kunnen verwijderen en toen lipe het eigendoms process door.
Nu heb ik weer toegang tot mijn bestanden!

Tijs, bedankt voor je hulp! :d
 
Mooi om te zien dat een tip van Lange Pier (= Recuva gebruiken) en mijn tips samen je tot een goede oplossing hebben geleid.

Graag nog wel de vraag de status opgelost geven...

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan