partitie niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stokkie2000

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2004
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb mij harde schijf van 30 GB opgedeeld in 10 en 20.
10 voor de programma's en 20 voor data.
Ik heb opnieuw windows 2000 geinstalleerd.
Zowel met Partition Magic als met computerbeheer zijn 2 partities te zien, alleen in verkenner geeft ie aan dat d:\ niet toegankelijk is.
Ik heb reeds op advies van het forum hier (ander topic) Testdisk gebruikt. Ook hier vind ie 2 partities en daarbij een extended partie met dezelfde informatie als bij de partitie die niet toegankelijk is. Als ik met testdisk dieper in de partitie duik laat ie de bestanden die erin staan wel zien, dus de partitie is niet leeg. Ik wil ook graag de bestanden houden. Met Write heb ik geprobeerd om hem weer toegankelijk te maken, maar dit is niet gelukt.
Hoe kan ik weer verbinding krijgen met de partitie?

Alvast bedankt.

Heb je partities al geactiveerd en geformateerd ? dit kun je doen in schijfbeheer

Die van 10 gb met Windows is geformateerd. De andere niet want ik wil de data behouden. Ik heb dit al vaker gedaan en dan ging het wel goed.

Ik ben bang dat het fout is gegaan met Partition Magic, dat is het risico met dit programma er wordt altijd aangeraden om een backup te maken van bestanden die wilt behouden.
Ga er maar vanuit dat je ze kwijt bent.

De bestanden zijn wel zichtbaar in testdisk dus ze moeten er nog zijn
hoe activeer ik de partitie in schijfbeheer?

Ik lees net in schijfbeheer dat ik slechts gemachtigd ben met de huidige beveiligingsgegevens nop het D station te kijken.
Wellicht heeft het te maken met rechten. Kan ik dit aanpassen?

Laatst bewerkt:
Ja maar dan is mijn vraag hoe? Ik heb al diverse dingen geprobeerd in testdisk

Je hebt met het indelen van je partities een primaire en een secundaire partitie gemaakt. De primaire zal niets mis aan zijn, want daar draai je je windows op. Maar heb je in de secundaire partitie wel een Logisch Station gecreeerd? Want als je dat verzuimd zal windows deze partitie niet als 2e schijf zien. Je kunt het logisch station aanmaken via schijfbeheer waarbij je de optie formateren van het station uit kan schakelen. Misschien dat je zo nog aan je gegevens komt, en anders wordt het een Data Recovery programma z'n werk laten doen.

Nou toch gelukt.
Ik heb een checkdisk uitgevoerd op d met de toevoeging /f. De indez was niet goed en die heeft ie gefixed, dus ik eb weer toegang. Toch bedankt door de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan