Partitie of externe hs

Status
Niet open voor verdere reacties.

davystam

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2006
Aangezien ik de laatste tijd vaak problemen metm ijn comp gehad heb
- ntldr fout
- besturingssysteem ontbreekt

en steeds alles opnieuw heb moeten installeren en dus al mijn persoonlijke bestanden kwijt ben, ga ik maar is actie ondernemen.

Wat is het slimste om te doen?
a. een externe harde schijf kopen(die ik persoonlijk toch redelijk duur vind) en daar alles op zetten wat ik niet kwijt wil
b. een nieuwe partitie aanmaken en daar mijn persoonlijke bestanden opzetten?

het kan allebei altijd mis gaan natuurlijk.
Dus kan iemand mij info geven over voor- en nadelen EN misschien andere ideeen?

alvast bedankt

Ik zou gewoon een tweede partitie aanmaken, mits je genoeg ruimte hebt.
En tja, de HD kan crashen zodat je alles kwijt ben, maar dit kan een externe HD ook overkomen.

Maak gewoon een extra partitie aan, en bewaar daar je bestanden. De bestanden die evt. echt waardevol zijn, zou je nog als back-up op een DVD kunnen zetten.

Mvg P

patrickt zei:
Ik zou gewoon een tweede partitie aanmaken, mits je genoeg ruimte hebt.
En tja, de HD kan crashen zodat je alles kwijt ben, maar dit kan een externe HD ook overkomen.

Maak gewoon een extra partitie aan, en bewaar daar je bestanden. De bestanden die evt. echt waardevol zijn, zou je nog als back-up op een DVD kunnen zetten.

Mvg P

Dankje wel..
Nog ideeen voor het beter beveiligen van mijn computer?
Dat ik niet zulke fouten krijg zoals ntldr en besturingssysteemontbreekt etc?

Heb nu wel al norton 2005 geinstalleerd staan.

Bescherm je in ieder geval goed tegen spyware.
Dit is zeker zo belangrijk als tege neen virus.

Er zijn diverse freeware programma's te vinden op internet, om je afdoende te beschermen.

Mvg P

klinkt nu al of de HD niet helemaal jofel meer is. Kijk eens op de site van de fabrikant of er een testprogje is die badsectors kan opsporen.
Je kan evt een extra HD in je PC inbouwen en daarop alle belangrijke bestanden zetten, is goedkoper dan een externe HD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan