partitie op 2e harddisk onvindbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

de_rotte

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2006
Hallo lezer,

Ik heb een computer met 2 harddisken. De eerste harddisk na grote problemen opnieuw met Fdisk ingedeeld in 2 partities ( C: en D: ) en geformatteerd en daar de programma's opgezet en dat werkt goed De tweede harddisk was voorheen E: maar verschijnt niet meer in de verkenner en dat is vervelend want die harddisk gebruikte ik als back-up. Fdisk ziet de tweede harddisk wel maar zegt erbij dat het geen Dospartitie is. Hoe kan ik weer toegang krijgen via windows tot de tweede harddisk?

Lang geleden heb ik een keer partition magic toegepast op de eerste harddisk maar of dat invloed heeft weet ik niet

Bedankt voor het lezen en ik hoop op een oplossing

Welk OS wordt er gebruikt?:confused: 98 kan b.v. geen ntfs lezen.
Gebruik dit tooltje eens om die partitie weer hekenbaar te maken.

Lange Pier zei:
Welk OS wordt er gebruikt?:confused: 98 kan b.v. geen ntfs lezen.
Gebruik dit tooltje eens om die partitie weer hekenbaar te maken.

Bedankt voor de supersnelle reactie Ik gebruik hiet windoes me Ik heb net testdisk geprobeerd en die geeft beide harddisks weer - beide met dezelfde instellingen ( intel /mac/none/sun/xbox Ik weet niet wat ik daar verder mee aan moet ?

Je moet eerst je partitie(s) ermee zoeken, dus eerst, tweede schijf, Intel, Analyse en dan die gegevens herstellen.

Lange Pier zei:
Je moet eerst je partitie(s) ermee zoeken, dus eerst, tweede schijf, Intel, Analyse en dan die gegevens herstellen.

Dat programma is niet eenvoudig Na vele keren overlezen begreep ik dat alles goed was behalve het type "current partition structure" Dat was bij mij "sys = 44". Na veel twijfels want ik ben als de dood dat ik de FAT beschadig heb ik voor het type 0b gekozen ( FAT 32) omdat dat type bij de andere harddisk het meest voorkwam en de inhoud van deze harddisk ook fat32 was . Na booten verscheen de tweede harddisk weer als E: Ik heb nog gekeken wat er verandert is en nu staat er als "current partition structure "E extended LBA en L fat32 LBA en de mededeling dat het geen bootable partitie is

Ik ben zeer gelukkig dat het weer werkt want alle gegevens waren gebackupt op deze harddisk en ik wil je erg bedanken voor je hulp

Met vriendelijke groet van Wim

Ja, ja, het is de Rinus Michels van dat soort software, kort en krachtig en je weet precies waar je aan toe bent, mooi dat het weer werkt.:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan