partitie op harde schijf C:\\ niet te vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

johw

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2010
Berichten
15
Op mijn laptop ACER 6920 met 1 harde schijf van 320 gb, staan 2 parties nml. C:\\ + D:\\. Echter deze laatse partitie D:\\ is niet meer te zien. Niet in de verkenner, niet in apparaatbeheer. Ook als ik systeemherstel wil doen gaat het niet. Word door Windows aangegeven dat D:\\ niet kan herstelt worden, omdat ze niet te vinden is.
Probleem is gekomen denkelijk nadat de volgende updates zijn geinstalleerd KB 2443685 en KB 2388210.
Heb echter in het kort (15 dagen) een upgrade gedaan van Vista Premium 32 bit, naar Windows 7 Ultimate 32 bit. Tot voor de upgrade was alles OK, zonder problemen.
Wat kan er mis zijn en heeft iemand een mogelijke oplossing voor dit euvel, want op de verloren partitie staan nogal wat bestanden die ik niet graag kwijt ben. Ook staat hierop mijn backup en restore gedeelte;
GRAAG HULP.
 
Hoi,
wat geeft hij momenteel voor grootte aan op C:?
Door updates raak je normaal gesproken je partities niet kwijt,ik denk eerder dat er wat mis is gegaan tijdens de upgrade.
Hoe heb je de upgrade uitgevoerd? (custom,advanced,of een schone install.?)
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
wat geeft hij momenteel voor grootte aan op C:?
Door updates raak je normaal gesproken je partities niet kwijt,ik denk eerder dat er wat mis is gegaan tijdens de upgrade.
Hoe heb je de upgrade uitgevoerd? (custom,advanced,of een schone install.?)

De upgrade is volgens mùij normaal gebeurd. Maar in Schijfbeheer zie ik het volgende staan:
schijf O standaard 298 gb standaard online
dan is daarnaast een onderverdeling te zien van de schijf 0 in 4 partities::
1) 10 gb in orde herstelpartitie (geen stationsletter )
2) Acer C: 144 gb NTFS in orde systeem
3) 140 gb in orde OEM partitie (geen stationletter)
4) 3,5 gb in orde OEM partitie (geen stationsletter)

dus alles is er schijnbaar maar het heeft geen stationsletter. Hoe kan ik dat eraan geven?
 
Dan is die 140GB die partitie die je kwijt bent,is het mogelijk die bij schijfbeheer de stationsletter D te geven? (evt. als admin inloggen)
En wat is de status van die ruimte/partitie?
 
Laatst bewerkt:
Dan is die 140GB die partitie die je kwijt bent,is het mogelijk die bij schijfbeheer de stationsletter D te geven? (evt. als admin inloggen)
En wat is de status van die ruimte/partitie?

Hiu Mik,
ben ingelogd als administrator, echter in schijfbeheer zie ik niets staan wat betreft een stationsletter toekennen. Ben zelf niet al te technisch, maar meen te weten van vroeger bij Xp en Vista dat het alleen ging bij formateren van de schijf, maar dan ben ik alles kwijt en dat riskeer ik niet . Hopelijk weet jij een andere rezgeling hiervoor?
Als alle gb bijelkaar optel is de verdeling van mijn oorspronkelijke harde schijf nog intact, maar hoe eraan geraken?
 
Als je rechtsklikt op die ruimte wat staat er dan? Wat is de status van die ruimte? (bovenste venster)
 
Laatst bewerkt:
Als je rechtsklikt op die ruimte wat staat er dan? Wat is de status van die ruimte? (bovenste venster)

dan komt alleen het woordje help tevoorschijn, geen andere tekst
. Bij de C:\\ daarentegen komt er een heleboel tekst bij; zoals stationletter veranderen en paden veranderen enz. en helemaal onderaan ook help.
 
Ok download dit gratis partion-recovery tooltje en kijk of je daar de zaak mee kunt herstellen. Eerlijk gezegd heb ik het zelf nooit hoeven te gebruiken dus ik kan je geen advies geven hoe en wat,ik zal proberen een handleiding in het NL voor je te vinden,al vind je op de site wel een uitgebreide Engelse handleiding met plaatjes ondersteund . Maak vooraf zéker een herstelpunt voor je er aan begint.
 
Laatst bewerkt:
Ok download dit gratis partion-recovery tooltje en kijk of je daar de zaak mee kunt herstellen. Eerlijk gezegd heb ik het zelf nooit hoeven te gebruiken dus ik kan je geen advies geven hoe en wat,ik zal proberen een handleiding in het NL voor je te vinden,al vind je op de site wel een Engelse handleiding. Maak vooraf zéker een herstelpunt voor je er aan begint.

Hoi Mik Zjegger,
ga het tooltje downloaden en daarmee proberen mijn stationsletter te redden. Hopelijk is niet moeilijk te gebruiken, met de kennis van de engelse taal is het ook pover gesteld, maar het zal wel gaan. Moest je echter toch de NL-handleiding kunnen bemachtigen zou ik me wel wat zekerder voelen.
Mag ik je in ieder geval, mijn hartelijkste Kerstwensen en Nieuwjaarsgroeten geven, want op zo'n avond als vandaag nog PC-problemen voor ons proberen op te lossen, dat is chapeau voor jullie als team, grandioos bedankt.
Laat de uitslag zovlug mogelijk weten.
groeten,
johw
 
Ok veel succes en ik hoop dat het je lukt,mocht het niet lukken kunnen we wellicht je data er nog afhalen en dan alsnog formatteren. We zien het wel en insgelijks wat die wensen betreft.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Mik Zjegger.

Nou heb ik helemaal geen oem zo als een Acer of zo hoor maar was even nieuwsgierig.

Er zijn 4 partities en 3 zonder een stationsletter dat normaal staat voor dat het verborgen partities zijn.
De eerste is van windows maar het gaat om de laatste 2 ,partitie 3 en 4 dat zijn oem partities wat gebruikt wordt als een herstel partitie.
Dat er 2 zijn kan ik me van voorstellen dat het komt door waarschijnlijk een oem upgrade naar windows 7.

Maar pakt zo'n oem geval daar dan gewoon even een bestaande partitie voor af ,zijn ze zo leip ? :confused:
 
Hoi,
heb de suggestie van Mik gevolgd, met de recorversoftware voor partities, en gezien dat er alles nog opstaat. Maar fysiek kan ik de partitie D:\\ niet bereiken, omdat er geen stationsletter staat. Hoe kan ik dit deze weer zichtbaar maken als ze misschien verborgen zijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als het inderdaad zo is dat alles er nog op staat en het gaat om die oem partitie dan mag je niet klagen Johw.
Want als die partitie overschreven zou zijn met andere data wat ik niet zo vreemd zou vinden dan word herstellen van de oude bestanden op die partitie lastig.

Een stationsletter kun je aan een paritie geven met schijfbeheer en dan een linker muis klik als op die partitie staat dan zie je die optie er bij staan op schermpje.

Maar als het nog een oem partitie is dan zou het wel eens kunnen dat het niet zomaar gaat.

Wens je in ieder geval veel succes ,en als het toch niet mocht lukken gewoon even posten hoe het er bij staat.

Groetjes :thumb:
 
Heb al verschillende recoverprogramma's geprobeerd (Parted Magic, Easeus, Diskpart), echter alle geven wel mijn verborgen of niet aan te komen OEM-patitie waarop mijn data staat en de gegevens staan er nog wel degelijk. Maar kon de stationsletter niet bereikbaar maken, dus zal ik maar voor de pijnlijke oplossing kiezen, een gehele clean installatie van Windows 7. Hopelijk is dan die vervelende 2° OEM-partitie verwijdert, zodanig ik terug over de gehele schijf kan beschikken.
Hoe begin ik er eraan, om het beste resultaat te bekomen? Graag een goede oplossing en degelijke oplossing.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan