partitie opdelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

chiel1974

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2004
hallo,
ik heb mijn harde schijf van 80 Gig in 3 partities gedeeld. ik heb een c-schijf van 20 Gig. omdat ik daar eigenlijk alleen windows op wil houden en eventueel wat andere software ben ik er eigenlijk achter gekomen dat deze partitie te groot is. kan ik deze partie nu alsnog in 2 partities ven ieder 10 Gig delen ?

Met Partition Magic kun je dat. Na het proberen van een trial zul je het moeten kopen om werkelijk aan de gang te kunnen.
Dan kun je schuiven dat het een lieve lust is.

is er niet een free-ware progje waar het ook mee kan ?
en als ik toch dat prog. gebruik kan dat dan zonder data verlies ?

Ik heb wel eens van een ander gehoord maar weet de naam niet. In de naam zit ook iets als Partition dacht ik. Laten we in Google zoeken.
Wat betreft het laatste.......geen dataverlies.
Ik vind het mijn mooiste programma.

hmmm laten we eerst een googelen voordat ik weer geld ga uitgeven aan iets wat ik mischien maar 1 keer gebruik.

Gevonden waarschijnlijk. Alleen doet mijn browser het niet goed. Je moet zelf maar kijken. (paar naar beneden)HIER
hmmm laten we eerst een googelen voordat ik weer geld ga uitgeven aan iets wat ik mischien maar 1 keer gebruik.
Nouuuuuu, ik weet wel zeker van niet :)

thnx ga het maar allemaal eens proberen al had ik die site van ''ranish'' ook al gevonden maar werken onder dos is aan mij niet besteed dus daar waag ik me niet aan.en anders ben ik toch maar gebonden aan partition magic

Oh, wat jammer! Dat heb ik niet kunnen zien.
Verder helemaal niets op die pagina?

Als je uiteindelijk jezelf kosten wilt besparen kun je ook nog eens de help lezen van Windows m.b.t. partities.
Het is een uitgebreide uitleg. Maar....resize......ik vraag het me af.

Waarom schuif je je belangrijke gegevens niet even over naar die andere partitie en installeer je Windows opnieuw? Ben je ook met een uurtje boven Jan.
Je profiel van instellingen kun je kopieeren.
Start/rechtsklik deze computer/eigenschappen/geavanceerd/gebruikers profielen.
Alleen moet je programma's installeren. Dat is pech.
Maar, het kost geen geld ;)

in iedergeval bedankt voor je reacties maar zo hard heb ik de ruimte niet nodig dus ik zie wel. mischien dat ik toch maar voor dat betaal programma ga.want daar hoef ik niet eerst allerlei rare trucken mee uit te halen toch ?

mischien dat ik toch maar voor dat betaal programma ga.want daar hoef ik niet eerst allerlei rare trucken mee uit te halen toch ?
Dat klopt.
Ik ga nu voor lange tijd weg.

is het acronis partitionexpert dat je zoekt???:) ik heb die ook en ben er zeer tevreden over!!

In ieder geval schrijf ik die naam van dat programma op. Kan altijd handig zijn, bedankt. :)
Trouwens Skelle:
rechtsklik taakbalk/eigenschappen/menu start/aanpassen/geavanceerd/iets voor het midden zie je over systeembeheer. ;)

Skelle, ik ben met Arconis bezig. Maar.......is het wel freeware? Of heb je ook wat aan die trial?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan