Partitie samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Ik heb een laptop met Win 7 Home Premium met daarop enkele partities. omdat de ruimte op C wat krap is wil ik Partitie F samenvoegen met C ook de partitie WinRE daarop staat nog de recover van Win Vista op die mag dus ook bij C
Alleen wat ik ook doe mij lukt het niet dus een harde schreeuw om hulp hoe doe ik ditEASUS.jpg

http://www.partition-tool.com/personal.htm

Daar kun je mee schuiven, mergen etc.

De ruimte naast de C: moet dan wel unallocated zijn om die C: te kunnen vergroten en de extended partitie waar de logische stations instaan dient ook aangepast te worden.
Voer elke verandering eerst uit alvorens de volgende voor de zekerheid.

Maak wel eerst een backup..... logische schijf en primair zo samenvoegen kan nooit...

http://www.partition-tool.com/personal.htm

Daar kun je mee schuiven, mergen etc.

De ruimte naast de C: moet dan wel unallocated zijn om die C: te kunnen vergroten en de extended partitie waar de logische stations instaan dient ook aangepast te worden.
Voer elke verandering eerst uit alvorens de volgende voor de zekerheid.

wat bedoelt u met De ruimte naast de C: moet dan wel unallocated zijn en hoe doe ik dit

Je moet dus een partitie tool hebben die het logische station "vanaf links" kan verkleinen..... kan EASEUS dat? Probeer anders de GParted CD (free).

wat bedoelt u met De ruimte naast de C: moet dan wel unallocated zijn en hoe doe ik dit
Denk dat dit het gemakkelijkste is.
De logische stations primair maken, alles mergen met de C: en dan een ruimte erachter maken door de C: achter te verkleinen en daar een nieuwe primaire partitie maken die dan eventueel de D: kan worden voor de programma's.

Die eerste partitie kan worden verwijderd? kun je erna de C: vergroten, zo niet, die ook bij de C: mergen.

PS, die Easeus is prima, die kan mergen, Gparted kan alleen verkleinen, vergroten, wissen en maken en moet v.a. een cd worden gerund.

Laatst bewerkt:
Ok tot zo ver is het gelukt ik heb nu 1 grote partitie van plm 129 GB en weet nu hoe die op te splitsen is in twee partities.
Nu echter de vraag hoe ik de WinRe kan toevoegen aan de C partitie en daarna dus het geheel kan opsplitsen

Laatst bewerkt:
Denkelijk een overblijfsel van een recovery systeem, de partitie zou je kunnen wissen en de C: vergroten.

Gelukt mooi twee partities en de verborgen is ook opgegaan in C
allemaal bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan