partitie/schijf weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

plieshout

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
Berichten
11
Hallo Ik heb hier een comuter die als volgt in elkaar zit:
schijf 1) 1 terrabyte verdeelt over 2 partities waarvan op 1 partitie windows XP staat en de andere partitie als data-schijf gebruikt wordt
schijf 2) 1,5 terrabyte in 1 partitie waar enkel data/muziek op staat.
Alle partities zijn NTFS ingedeeld, en beide schijven zijn middels SATA aangesloten.

Tot gisteren werkte alles perfect, maar vanmiddag 'werkte' schijf 2 niet meer. Hij staat wel in de verkenner, maar als ik hem aanklik, gebeurt er even niks, tot ik de mededeling krijg dat de schijf niet geformatteerd is, en of ik dat nu wil doen. Heb tot nu toe elke keer aangeklikt dat ik dat dus niet wil doen.

In schijfbeheer zie ik dat de schijf bestaat en aanwezig is, in orde is, maar leeg lijkt en niet NTFS gepartitioneerd.
Wat kan ik nu het beste doen om dit te repareren zonder al mijn data kwijt te zijn?

Alvast dank voor het meedenken!
 
Laatst bewerkt:
Je kunt de schijf omzetten naar NTFS gewoon in windows.

Dat doe je zo:

Ga naar Start > uitvoeren en typ cmd

2/2

Typ in het venster: Convert C: /FS:NTFS

Let erop dat er tussen C: en / een spatie staat. Voor C: kunt u ook uw eigen harde schijf invullen.[bv. Als je meerdere partitites hebt die ook nog in FAT32 staan]
Dit kan gedaan worden zonder dat er data verlies plaatsvind,maar het is altijd verstandig om een backup te maken van de belangrijkste bestanden.

Succes.

Richard
 
Even voor de zekerheid: de schijf (E: ) staat vol met data en is altijd NTFS ingedeeld geweest. Kan ik met zekerheid op deze manier alle data weer bereiken?
 
Ik heb je denk ik verkeerd begrepen en de vraag dan niet goed gelezen.

Als de 2de schijf de E partitie is en niet bereikbaar is of die melding krijgt dat je moet formatteren, dan zou ik dat toch maar niet doen, want ik wil dit niet op mijn geweten hebben dat je alle data kwijt bent.


Ik zou nu zelf eerst het volgende doen.

Haal je kabels even los van het moederbord en sluit je 2de schijf aan op een andere SATA poort en kijk of het dan wel werkt.

Er zijn meerdere mogelijkheden waar je nog mee kunt werken.

Haal je 2de schijf er helemaal uit.
Kijk of ie wel wordt herkent in een andere pc.

Of koop een SATA/IDE externe behuizing en zet de schijf daarin, misschien wordt de schijf op een andere pc herkent en kun je de data eerst saven.
http://www.eminent-online.com/nl/pr...3-5-quot--harddisk-behuizing-sata-en-ide.html


Nogmaals sorry voor de verwarring gemaakt door mij omdat ik niet goed heb gelezen.
 
Is geen probleem, in elk geval dank voor het meedenken..

Ik heb de schijf al aan een andere sata-poort gehangen, maar helaas geen oplossing. Ik kan nog proberen om hem aan een andere pc te hangen, maar ben bang dat het resultaat hetzelfde blijft..

Voor mijn gevoel moet alle data er zeker nog zijn, maar is ie de indeling ofzo kwijt..
 
Ik zou ook gaan kijken naar geupdate drivers voor je systeem met b.v. driver genius pro.
Want misschien is er een conflict ontstaan tussen diverse apparatuur.

Via teamviewer en mij te verkrijgen.
sdr-computer at hotmail.com voor msn en de rest
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan