Partitie van FAT32 niet zichtbaar op tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArnoudWillems

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2014
Hallo allemaal,

ik ben de laatste dagen druk bezig geweest om mijn externe harde schijf te koppelen aan mijn tv. Hiervoor ben ik uren aan het zoeken geweest naar mogelijk oplossingen, het is me echter nog steeds niet lukt. Vandaar dat ik nu zelf mijn vraag wil stellen in de hoop dat iemand mij hier kan helpen.
Ik keek de laatste tijd veel films via mijn usb-stick op mijn tv. Deze usb-stick is maar 4gb, dus ik moest elke keer weer de film eraf halen om er vervolgens weer een nieuwe op te zetten die ik wilde kijken. Het leek mij handig een externe harde schijf te kopen, zodat ik de films hierop kan zetten en kan kijken wanneer ik wil. Dit is moeilijker dan verwacht, aangezien mijn tv zegt dat ''het usb apparaat niet juist is geprogrammeerd, controleer usb apparaat''. Op mijn pc werkt de harde schijf prima en ook op mijn tv die ik boven heb staan werkt het goed. Ik ben erachter gekomen dat de harde schijf gebruikt maakt van een NTSF (?) indeling en de usb-stick die ik voorheen gebruikte van FAT32. Nu heb ik op mijn externe harde schijf een partitie aangemaakt ( logische schijf ) en heb ik deze partitie omgezet naar FAT32. Ik hoopte dat mijn tv beneden dit dan wel zou lezen, maar helaas: geen succes.

Wie weet wat ik eventueel nog zou kunnen proberen om mijn externe harde schijf toch op een goede manier te koppelen aan mijn tv, zonder dat ik hier een media speler voor hoef te kopen?

Ik heb overigens een externe harde schijf van seagate ( 3TB ) , en beneden een LG tv. Boven heb ik een tv van toshiba.

Groetjes,
Arnoud

Allereerst de handleiding van de tv maar eens raadplegen.
Welke format vereist deze en welke evt. grootte schijf?
Lees dat eerst eens na.

Je had op het laatst een partitie aangemaakt in Fat32, maar ik denk dat de tv een usb-apparaat vereist welke in zijn geheel Fat32 is.

Leen/Schaf een kleine externe schijf aan of een grotere usb stick en formateer deze in Fat 32.
Probeer het dan nog eens.
Of een andere tv, want die van boven kan het immers wel aan.
Duidelijk is dus dat de tv beneden het probleem vormt.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie!

Je denkt dat het niet mogelijk is om enkel de aangemaakte partitie door de tv te laten zien/lezen?

Ik gebruikte eerst een usb-stick welke in zijn geheel FAT32 is, dit werkte prima. Ik weet dus zeker dat FAT32 wel te lezen is door de tv.

Zou het mogelijk zijn enkel een partitie te laten lezen door een tv?

Laatst bewerkt:
Volgens mij kan deze tv slechts overweg met een apparaat welke slechts 1 partitie heeft en dan nog Fat32.

Nogmaals raadpleeg je handleiding!

Laatst bewerkt:
Oke, dankjewel voor de snelle reactie.
Morgen ben ik thuis en zal ik de handleiding even raadplegen.

Kijk ook even voor de zekerheid of het geen stroomprobleem is. Het kan zomaar zijn dat de televisie beneden gewoon niet genoeg stroom levert om een externe harddisk aan te sturen. Formatprobleem is waarschijnlijker, maar dit is een mogelijke tweede oorzaak.

Bedankt voor de tip wampier, maar de harde schijf krijgt stroom via een netsnoer, dus dat zal het waarschijnlijk niet zijn :)

Ik heb in de handleiding van de tv gekeken, daar is niks te vinden over welke indeling de usb moet zijn en hoe groot deze maximaal mag zijn.
Ik heb ook mijn partitie ingesteld als primair en actief, dit heeft ook niet geholpen.
De tv boven pakt de lijst uit de harde schijf die niet staat op mijn partitie deel, dus gewoon het NTSF gedeelte.
Mijn playstation leest alleen de partitie, dus het FAT32 gedeelte. Ik neem hiermee aan dat er niks mis is gegaan met het maken van de partitie.

Ik ben bang dat er niks anders opzit dan 1)of een media speler aan te schaffen, of 2)een usb stick die compleet op FAT32 ingedeeld is te gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan